$
כלכליסט-טק

נינטנדו, האייפד נושף בעורפך

אם ענקית הגיימינג לא תלמד לחיות בשלום עם המכשירים הניידים של אפל, היא עלולה למצוא את עצמה נדחקת לשוליים

אבנר קשתן 11:55 10.07.10

 

בתחום הקונסולות שומרת נינטנדו זה זמן רב על יתרון קל בלבד על פני המתחרות העיקריות שלה, סוני ומיקרוסופט. אבל בקטגוריית הקונסולות הניידות היא השליטה הבלתי מעורערת - או לפחות כך היה עד כה. נתוני המכירות מראים שנינטנדו אמנם יודעת ליייצר מכשירים ייעודיים למשחקים, אך המכשירים של אפל הם רב־תכליתיים שנוגסים גם בנתח השוק של הקונסולות הניידות.

 

לפני כחודש כינה נשיא נינטנדו סטורו איווטה את אפל "האויב העתידי". השבוע הוא מסר בשיחה למשקיעים כי אין לנינטנדו עניין לפתח משחקים לפלטפורמות מתחרות, כגון iOS של אפל - שמותקנת במכשירי אייפון, אייפוד טאץ' ואייפד. איווטה מכיר בהתחזקותה של אפל בתחום המשחקים הניידים, ונראה שהחברה נערכת למאבק. אך מצבה של נינטנדו דומה לזה של אמזון, אשר חשבה לשלוט בשוק הספרים האלקטרוניים, עד שגילתה שאנשים מעדיפים להיצמד למכשירי האייפון והאייפד שלהם.

 

 

הבעיה היא שנינטנדו עדיין רואה את עצמה כיצרנית מכשירים, אף שהיא גם ספקית תוכן בולטת: רוב המותגים המזוהים עם הפלטפורמה, כמו סופר־מריו, זלדה ופוקימון, פותחו על ידי נינטנדו עצמה ולא על ידי שותפים. אבל אם נינטנדו תתעקש למכור את התכנים שלה, קרי המשחקים, רק למי שקונה את המכשירים שלה, היא תאבד את נתח השוק המיינסטרימי, שרוצה לשחק משחקים, לקרוא ספרים ולגלוש באינטרנט במכשיר אחד שברשותו. אך אם היא תתגמש ותיפתח גם לאייפון ולאייפד, היא תרחיב את המודעות של המותג שלה, תכניס אותו ליותר כיסים ותמכור יותר משחקים, שהם, בסופו של דבר, מנועי הרווח הגדולים של התעשייה, ולא הקונסולות עצמן.

x