$
תיירות

אבי פרידמן הודף את הביקורת על טיסות הלילה: "התושבים ידעו שהם בונים ליד נמל תעופה"

מנכ"ל קונטיננטל בישראל טוען שהבעיה היחידה בשיפוץ המסלולים בנתב"ג היא הפסקת השימוש בנמל עובדה הדרומי כחלופה לנתב"ג

יסמין גיל 06:5817.06.10

"אי אפשר כל הזמן לצעוק 'לא נוח לנו'", אומר אבי פרידמן, מנכ"ל חברת התעופה קונטיננטל בישראל וביוון, בהתייחס לעתירות הרשויות המקומיות נגד פתיחת נתב"ג להמראות בלילה במסגרת פרויקט שיפוץ המסלולים.

 

"כשבנו את הבתים, ידעו שיש שם נמל תעופה", אומר פרידמן. "מה,

פתאום גילו אותו?".

 

התושבים התנחמו בעוצר הלילה.

"למה, מישהו אמר במהלך הבנייה שהנמל לא יעבוד בלילה? עד שיגמרו לבנות את המסלולים, מאפשרים פעילות לילה של מטוסים שכמעט לא עושים רעש".

 

הבעיה האמיתית בשיפוצים, טוען פרידמן, היא החלטת רשות התעופה האזרחית להפסיק להפעיל את שדה התעופה בעובדה כשדה חלופי לנתב"ג, שאליו מופנות טיסות בינלאומיות שלא יכולות לנחות בנתב"ג. "היום, אם מטוס נתקע על המסלול היחידי בנתב"ג, אי אפשר לנחות - ואז מה? ננחת בעמאן ונעביר את הנוסעים באוטובוסים דרך גשר אלנבי? למה האלטרנטיבה שלנו צריכה להיות ניקוסיה או עמאן? נכון שהמדינה קטנה והמרחב האווירי מצומצם, אבל אני בטוח שאפשר למצוא שדה חלופי. יש את נבטים, שעה וחצי נסיעה מתל אביב".

 

אתה עומד בראש פאנל חברות התעופה הזרות בישראל. יש משמעות לפאנל הזה? אתם נפגשים?

"כשצריך. אין מפגשים קבועים. הפאנל מתפקד בנושאים מסחריים שקורים באזור, מול הממשלה ומול הרשויות".

 

בשנה שעברה חגגה קונטיננטל עשור לפעילותה בישראל, וכיום היא מפעילה שתי טיסות יומיות בין ניו יורק לתל אביב. בסוף 2010 היא תמוזג עם חברת התעופה יונייטד - מהלך שעשוי להרחיב את היצע היעדים שמהם תטוס החברה המשותפת לישראל.

 

פרידמן לא משחרר מידע בעניין, אבל מגלה שהוא חולם לפתוח קו ליוסטון. "זה השער של החברה לדרום אמריקה, וזה שוק שקונטיננטל בישראל לא נגעה בו", הוא אומר. לדבריו, ייתכן שהדבר יתאפשר אם קונטיננטל תפעיל טיסה שלישית לישראל. "לא התחלנו בטיסה שלישית, כי לקונטיננטל היה חוסר במטוסים רחבי גוף, אבל ב־2011 נתחיל לקבל 25 מטוסי בואינג 787 שהחברה הזמינה".

 

במסגרת מיזם ה־A++ אתם חולקים הכנסות בקווים הטרנס־אטלנטיים עם יונייטד, אייר קנדה ולופטהנזה. אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על, קרא לזה קרטל.

"עובדה ששר התחבורה של ארה"ב אישר את זה. זו לא פעם ראשונה שאישרו דבר כזה. גם דלתא עשתה את זה עם נורת'ווסט, עם KLM ועם אייר פראנס".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x