$
תיירות

עתירה לבג"ץ נגד פתיחת נתב"ג בלילה: "מדובר בהחלטה מסחרית"

היישובים שעוטפים את נמל התעופה טוענים כי "החלטת שר התחבורה, היא כל כולה קוניוקטורה פוליטית-מסחרית להגדלת תקציב רשות שדות התעופה"

יסמין גיל 14:2817.05.10

"החלטת הממשלה עליה מסתמך שר התחבורה, לפתוח את נתב"ג להמראות בלילה, הינה כלכלית-מסחרית גרידא", כך נכתב בעתירה שהגיש היום (ב') לבג"ץ פורום הרשויות עוטפות נתב"ג בראשות עיריית חולון - נגד שרי התחבורה, הפנים ואיכות הסביבה, ממשלת ישראל, רשות שדות התעופה (רש"ת) ורשות התעופה

האזרחית (רת"א). העותרות מבקשות להוציא צו ביניים להחלטה לפתוח את נתב"ג בלילה.

 

העתירה הוגשה על ידי משרד עורכי הדין אבנר (נרי) ירקוני ושות', ומלבד את עיריית חולון, היא מייצגת גם את היישובים: אור יהודה, אזור, בית דגן, בת ים, לוד, סביון, מודיעין, ראשון לציון ושוהם. היא הוגשה בהמשך לאישור שר התחבורה, ישראל כץ בתחילת אפריל, לפתוח את נתב"ג להמראות מטוסים בלילה בתקופת שדרוג מסלולי ההמראות והנחיתות בנמל, החל מיוני ולמשך כ-3.5 שנים. האישור בא בהמשך להחלטת מממשלה בנושא זה מלפני שנה.

 

כיום נתב"ג סגור להמראות בין השעות 1:40 ל-4:50 בעונת הקיץ, ובין השעות 1:40 ל-5:50 בחורף. אין הגבלות לגבי נחיתות. על פי נתוני רת"א, כיום מתאפשרות 24 תנועות מטוסים (המראות ונחיתות) בשעה בנמל, וסגירת המסלול לשיפוצים תוריד את המספר ל-20 תנועות, מה שלטענת רת"א וגם רש"ת יפגע בקיבולת בנתב"ג.

 

"החלטת שר התחבורה, ככל שהיא נוגעת לביטול איסור ההמראות הליליות, היא כל כולה קוניוקטורה פוליטית-מסחרית להגדלת תקציב רש"ת. הסימולטניות אשר נוצרה בהחלטת שר התחבורה בין עיתוי קידום התחרות, לבין מועד שיפוץ מסלולי נתב"ג, חסרת כל בסיס והגיון פנימי, ולא נועדה אלא לשמש כסות למהלך העיקרי: לפתוח את הלילה לטיסות "לואו קוסט" על חשבון רווחת התושבים", נכתב בעתירה.

 

"אכן קיימים אספקטים בטיחותיים רגישים הכרוכים בהפעלת נתב"ג, אגב סגירת אחד ממסלולי ההמראה", נכתב בעתירה, "ברם, היבטים אלה לו נלקחו כראוי בחשבון, צריכים היו להביא את שר התחבורה לצמצם ככל הניתן את היקף ההמראות הליליות בתקופת השיפוצים ולא לפעול 'לקידום התחרות בתחום התעופה האזרחית הבינלאומית' דווקא בלילות, ודווקא באותו מועד ממש בו תפעול נתב"ג יהיה בעייתי מן הבחינה הבטיחותית".

 

עו"ד ירקוני מסר בתגובה: "מדובר בעתירה מבוססת כדבעי. אני תקווה שהצדק ייעשה וייראה, ובמהרה".

 

ראש עיריית חולון, מוטי ששון, מסר בתגובה כי: "זכותם האלמנטרית של התושבים היא לישון בלילה לפחות חמש שעות, כמו שאר תושבי ישראל. אני מאמין שבג"ץ יבין את מצוקת התושבים ואת העובדה שאין קשר בין שיפוץ המסלול ובטיחות הטיסה, החשובים לא פחות, ובין ביטול 'חלון השינה' שהיה נהוג עד כה".

 

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, מסר: "רשויות התעופה לא היו שקופות וגלויות עימנו בדרך קבלת ההחלטות, ובעצם הפעולות שנקטו הוכיחו שלמעשה אין עם מי לדבר ושהאזרחים לא נמצאים בראש מעייניהן".

 

ראש מועצת שוהם, גיל ליבנה, מסר: "השינויים החמורים ב"מפת הרעש" הצפויים בתקופת השיפוצים, הם כשלעצמם מהווים הכבדה לישובים העוטפים את נתב"ג. דווקא בשל כך יש צורך לשמר את "חלון הלילה" ולא לבטל אותו".

 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית טרם קיבלו את העתירה. לכשתתקבל, נשיב עליה בבית המשפט".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x