המשטרה והליסינג הרגו את הספורט
יבואני הרכב מתקשים להיפטר מגרסאות הספורט של המכוניות שלהם, ומציעים דגמים ששכבו אצלם שנה ויותר בהנחות מפליגות
מכוניות ספורט, כך נדמה, הופכות לזן נכחד בישראל. קשה להצביע על הסיבה המדויקת לכך, אך ניתן לחשוב על כמה גורמים: מחירים גבוהים, השתלטות חברות הליסינג על שוק הרכב שמחקה כל טיפה של אינדיבידואליות, ומסע הצלב שעליו הכריזה משטרת ישראל נגד נהיגה במהירות מופרזת. כל הגורמים האלו אילצו לא מעט יבואני רכב להצניע את העובדה שבאולמות התצוגה שלהם נמכרות מכוניות ספורט אימתניות. גם הקונים הצביעו ברגליים, ובחרו להוציא את כספם על מכוניות אחרות, עם ביצועים יותר צנועים. כתוצאה מכך נוצרו שלל הזדמנויות לרכישת מכונית ספורט במחיר מופחת.
תורמת לכך גם העובדה שחוקי המדינה מחייבים את יבואני הרכב לרשום על שם היבואן על שם היבואן מכונית שעומדת יותר משנה במחסנים ולא נמכרת, ולמוכרה כמכונית מיד ראשונה ולא כחדשה. כך, לדוגמה, מחלקת הטרייד אין של יבואנית סובארו מציעה את מכונית הספורט האימתנית אימפרזה STI, שמצוידת במערכת הנעה כפולה ומנוע טורבו שמפיק 300 כוחות סוס ומטיס אותה ל־100 קמ"ש ב־5.2 שניות, במחיר רשמי של 240 אלף שקל - לעומת מחיר מחירון של 319 אלף שקל. חשוב להבין שגם המחיר הרשמי פתוח למשא ומתן וניתן להגמישו בתנאים מסוימים. לצדה מוצעת גרסת R של סובארו B4, המצוידת במנוע בנפח 3.0 ליטרים שמפיק 260 כוחות סוס ומשודך לתיבה ידנית, ב־217 אלף שקל לעומת מחיר מחירון של 242 אלף שקל.
במחלקת הטרייד אין של קרסו, יבואנית רנו, מבטיחים גמישות במחיר של רנו קליאו ספורט מודל 2009, יד ראשונה מן היבואן. המחירון של הקליאו, שמצוידת במנוע שמפיק 203 כוחות סוס, הוא 178 אלף שקל. כאן, כאמור, "יש על מה לדבר".
לצדם של דגמי רנו ממתינות בטרייד אין של קרסו גם כמה איטלקיות: פיאט 500, חדשות מהניילון, ישירות מהיבואן. כמו במקרה של רנו, גם כאן המחיר "נתון למיקוח", כפי שמציינים בסוכנות. אמנם לא אוטו ספורט, אבל עדיין אלטרנטיבה לרכבי הליסינג המשמימים.


