$
תיירות

מנכ"ל רש"ת על פתיחת נתב"ג בלילה: "אנו מודעים לאי-הנוחות שיכולה להיגרם"

המנכ"ל קובי מור הציג את התוכנית לשדרוג מסלולי ההמראות והנחיתות בנמל, שתביא לפתיחתו להמראות בלילה מיוני ולמשך 3.5 שנים: "נעשה הכל כדי לקצר את התהליך"

יסמין גיל 12:5122.04.10

"פתיחת נתב"ג בשעות הלילה תאפשר לנו למנוע פגיעה בכלכלה של מדינת ישראל", כך אמר הבוקר (ה') מנכ"ל רשות שדות התעופה (רש"ת), קובי מור, במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה ברשות, להצגת פרויקט שדרוג מסלולי ההמראות והנחיתות בנמל.

 

לפני שבועיים אישר שר התחבורה, ישראל כץ, את פתיחת הנמל להמראות מטוסים בלילה, למשך תקופת השדרוג, החל מיוני ולמשך כ-3.5 שנים. ראש עיריית חולון, מוטי ששון, המשמש גם כיו"ר הפורום למאבק ברעש המטוסים, אמר אז כי הפורום יפנה לבג"ץ נגד יישום ההחלטה.

 

קובי מור קובי מור

"המטרה העיקרית של הפרויקט", הסביר מור, "שתהיה הפרדה בין המטוסים שממריאים לאלו שנוחתים. כרגע מטוסים ממריאים מערבה ונוחתים מכיוון מערב ויש קונפליקט, שהיה ברור שאנחנו חייבים להפריד. לאחר השדרוג, הנחיתות יגיעו מצפון וההמראות תצאנה מערבה, ונשיג שיפור משמעותי בנושא הבטיחות. מדובר בפרויקט מסובך שיבוצע תוך כדי עבודה בשטח והמשמעות היא שנצטרך לעבוד על מסלול אחד".

 

כיום נתב"ג סגור להמראות בין השעות 1:40 ל-4:50 בעונת הקיץ, ובין השעות 1:40 ל-5:50 בחורף. אין הגבלות לגבי נחיתות. על פי דו"ח של מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום, בנושא זה, כיום מתאפשרות 24 תנועות מטוסים (המראות ונחיתות) בשעה וסגירת המסלול לשיפוצים תוריד את המספר ל-20 תנועות: "לא ניתן יהיה להפעיל את קיבולת הטיסות הנוכחית בנתב"ג, מבלי לפתוח את הלילה", כתב רום, בדו"ח שהעביר בינואר למנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות.

 

"כיום אנחנו מגבילים את התנועות בנתב"ג ל-24", אמר הבוקר סמנכ"ל המבצעים ברש"ת, אודי בר עוז, "ויש שעות, בעיקר בלילה ובבוקר, שהביקוש מצד חברות התעופה גבוה יותר ואנחנו לא יכולים לתת מענה. לאחר סיום הפרויקט המטוסים ימריאו וינחתו בלי שום קשר אחד לשני ואנחנו מעריכים שהקיבולת תכפיל את עצמה ל-48 תנועות בשעה. נתב"ג יהיה חדש לחלוטין בעוד 3.5 שנים".

 

מור הוסיף: "כדי לעמוד בביקושים, לא היה מנוס מפתיחת הלילה. משרד התחבורה בהחלט נתן רוח גבית וסייע בקשיים הבירוקרטים, ובתחילת יוני אנחנו מעלים את הטרקטורים לשטח. כמובן שהפתיחה בלילה תהיה מותנית בהגבלות ונעשה הכל כדי להקל. אבל לולא היו מאשרים את פתיחת הלילה, אי אפשר היה להיענות לביקושים, והתוצאות הכלכליות היו ברורות. נפגשנו בחודשים האחרונים עם נציגי יישובי הסביבה, הסברנו להם על הפרויקט, חלקם לא אוהבים את העניין הזה ואני מבין אותם. כולנו מודעים לאי-הנוחות שיכולה להיגרם, ליישוב כזה או אחר, במהלך העבודות. אבל אני רואה בפרויקט הזה חשיבות לאומית ממעלה ראשונה ונעשה הכל כדי לקצר את מהלכי השיפוצים. נעבוד במקביל עם שני קבלנים".

 

יו"ר דירקטוריון רש"ת, עובדיה עלי, הוסיף: "רש"ת מצטיירת כגורם מפריע, אבל מה האינטרס שלנו לעבוד 24 שעות ביממה כדי לקצר את התהליך? זה הרי מגדיל את התקורות שלנו ואת מספר העובדים. אני לא נתקלתי בתופעה שתושבים באים בטענות על שיפור השירות. הרי מחירי כרטיסי הטיסה יתייקרו בצורה משמעותית, אם יהיה פער גדול בין הביקוש להיצע. אנחנו מוכנים לקבל את העול והנטל הזה, להגדיל את ההוצאות שלנו למימון הפרויקט, כדי להגדיל את הביקושים בנמל".

 

לגבי החשש שהפתיחה הזמנית של נתב"ג להמראות בלילה תהפוך לקבועה, אמר מור: "החלטת הממשלה מאוד

ברורה ומדברת על פתיחה בתקופת העבודות לפרק זמן שאף נעשה מאמץ לקצרו. אין לנו עניין להכביד על יישובי הסביבה, אבל צריך להבין שהתפקיד שלנו הוא לאפשר תנועה לישראל וממנה". עלי הוסיף: "אין היגיון או כל סיבה לפתוח את הלילה אחרי שהעבודות יסתיימו".

 

לגבי הסיכוי שמועד תחילת העבודות יידחה, בשל העתירה שהפורום למאבק ברעש המטוסים איים להגיש לבג"ץ, אמר מור: "אם יוגש בג"ץ הוא יידון, ואז תתקבל החלטה, ובהתאם נצטרך לשקול את הצעדים שלנו".

 

על פי נתוני רש"ת, בין היישובים שיושפעו מהעבודות בשלב הראשון של פרויקט השדרוג, בין יוני 2010 לספטמבר 2011: אור יהודה, צפון לוד ומזרח ראשון לציון. בשלב השני, בין ינואר 2012 ליוני 2013, יושפעו, בין היתר, דרום חולון, מערב ראשון לציון וקריית אונו.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x