$
תיירות

השר כץ אישר את פתיחת נתב"ג בלילה; ראש עיריית חולון: "ניפגש בבג"ץ"

שר התחבורה אישר את פתיחת נתב"ג להמראות בלילה בתקופת שדרוג המסלולים החל מעוד כחודשיים ולמשך ארבע שנים. ראש עיריית חולון, מוטי ששון, המשמש גם כיו"ר הפורום למאבק ברעש המטוסים: "זו אטימות וחוסר רגישות"

יסמין גיל 16:5308.04.10

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, אישר היום (ה') את פתיחת נתב"ג להמראות מטוסים בשעות הלילה, כך הודיע משרד התחבורה. השינוי הנו למשך תקופת שדרוג מסלולי ההמראות והנחיתות בנמל. על פי רשות שדות התעופה (רש"ת), הפרויקט יחל בעוד כחודשיים ויימשך כארבע שנים.

 

על פי

דו"ח של מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום, שהועבר אל מנכ"ל משרד התחבורה בינואר, "רש"ת נמצאת כיום בתחילתו של פרויקט נרחב לשדרוג מסלולי ההמראה והנחיתה, שמטרתו לייעל את תבנית התפעול של הפעילות האווירית בנמל, באופן שבו תהיה הגברה משמעותית של רמת הבטיחות והגדלה עתידית של קיבולת הפעילות בנמל".

 

הפרויקט, על פי אותו דו"ח, כולל הארכה של מסלול 21/03 בכ-1,000 מטר נוספים והשמשתו (המסלול אינו פעיל לחלוטין כיום); הארכת מסלול 26/08 בכ-400 מטרים נוספים; וסלילת כ-10 ק"מ של מסלולי הסעה נוספים אשר יאפשרו גישה מיטבית למסלולי ההמראה והנחיתה.

 

"הפרויקט צפוי להימשך כארבע שנים", נכתב בדו"ח, "ובמהלך רובו המוחלט של פרק הזמן הזה ייסגר לתנועה בכל פעם אחד מהמסלולים בנתב"ג, והשדה יעבור לפעילות במתכונת של מסלול בודד. הפעלת נתב"ג באמצעות מסלול בודד מחייבת הורדה של כמות התנועות (המראות ונחיתות) המתוכננות בשעה, דבר אשר מביא בהכרח להקטנת קיבולת השדה".

 

הקטנת הפעילות בנמל, בעיקר בתקופה שבה משרד התחבורה פועל לפתיחת השמים ליותר מובילים אוויריים, עלולה להביא לירידה בתחרות, לירידה בהכנסות רש"ת וחברות התעופה, ומנגד גם לעליית מחירים – בשל היצע נמוך. בשל כך, הפתרון שהוצע הוא הארכת זמן ההמראות גם בלילה.

 

בראיון ל"כלכליסט" אמר השר כץ בנושא זה: "פתיחת הנמל להמראות זה דבר דחוף, אם רוצים להתחיל בעבודות בנתב"ג. לא קל שיש שדה תעופה במרכז הארץ. זה טוב מבחינת השירות, אבל לא קל מבחינת הרעשים. המדינה נהיית צפופה יותר, ותמיד זה יפריע. צריך לעשות את המקסימום מבחינת סוג המטוסים שיוכלו לפעול בנמל. נעשית עבודה תוך הידברות עם ראשי הרשויות, אבל ברור שאם יהיו טיסות בלילה זה יהיה גורם מפריע".

 

בהודעת משרד התחבורה מהיום, נכתב כי לדברי השר כץ, "צמצום ההגבלות בנתב"ג יחול על תקופת שדרוג המסלולים בלבד ורק על מטוסים העומדים בסף הרעש המותר המוגדר כ-STAGE 4 (רמה -4), בהתאם להמלצות שהוגשו על ידי מנהל רת"א".

 

ראש עיריית חולון, מוטי ששון, המשמש גם כיו"ר הפורום למאבק ברעש המטוסים, שמע את הבשורה על פתיחת הנמל מ"כלכליסט": "כיו"ר הפורום אני צריך לשמוע את זה כך, ממך? זה לא מכובד ולא ראוי. הוא יכול היה להרים לטלפון, לבוא ולומר זאת ההחלטה שלי. ראיתי את שר התחבורה במימונה וזה לא מה שהוא אמר לי בנושא הזה. אם זו הרגישות שלו לתושבים שגרים בעוטף נתב"ג, אז ניפגש בבג"ץ ונעמוד על זכותם של התושבים לישון בלילה. חבל שזו ההחלטה שלו. אין קשר בין הנושא הבטיחותי והשדרוג, לבין פתיחת כל טיסות הלילה ופגיעה באיכות חיי התושבים. זו אטימות וחוסר רגישות".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x