פייסבוק מקשיחה את תנאי הפרסום באתר
תתחיל לפסול פרסומות המשתמשות במידע אישי מפורט מפרופיל המשתמש - ללא שיש בכך צורך ממשי
17:59
23.03.10
פייסבוק עידכנה את מדיניות אישור הפרסומות שלה כדי להגביל את האופן שבו מפרסמים משתמשים במידע אישי מפרופיל המשתמש כדי להתאים להם פרסומות, כך מדווח אתר חדשות השיווק האינטרנט ClickZ.
מטרת המדיניות החדשה היא לפסול פרסומות המשתמשות בפרטים האישיים כדי למשוך את תשומת לב המשתמש ללא קשר לשירות או המוצר המוצע בפרסומת. על פי המדיניות החדשה, פרסומות לא יוכלו להכיל התייחסות לגיל, מין או מיקום הגולש, אלא אם המידע רלבנטי למוצר עצמו. המדיניות תיושם באמצעות מנגנון סינון המשלב סינון ממוחשב בנוסף לבדיקה ובקרה אנושית.
מפרסמים התלוננו ששינוי המדיניות החד צדדי פוגע ביכולות המפרסמים לפנות באופן אישי לגולשים, גם כשהפרסום אינו ממוקד, וכי כבר נרשמת ירידה ברווחיות הפרסום. על פי הערכות, שינוי המדיניות יפגע בעיקר בחברות קטנות, ולא במותגי-ענק אשר פונים לפלחי אוכלוסיה רחבים יותר.
בנוסף לשינוי זה, הודיעה פייסבוק כי היא תפסול פרסומות אשר מבטיחות מוצרים בחינם ללוחצים על הפרסומת, כגון מחשבים ניידים, אך נמנעים מלספק את המובטח באמצעות תנאים והגבלות שלא הופיעו בפרסום המקורי. "איכות הפרסומות חשובה לנו", מסרה אני טה, דוברת בפייסבוק, "ואנו נפעל כדי שהגולשים יראו רק פרסומות טובות". עם זאת, טה לא התייחסה לשינויים ספציפיים במדיניות הפרסום, בטענה כי פייסבוק אינה דנה בעניינים עסקיים פנימיים.


