אל על לעובדים: "אם לא נימנע מעימותים, נראה את נוסעינו בחברות תעופה אחרות"
כך כתב ראש אגף משאבי אנוש באל על לעובדים, שמחו על כך שנדרשו לעבוד שעות נוספות בשל הטמעת מערכת בידוק חדשה. יו"ר הוועד: "ההנהלה מפטרת עובדים ובמקביל דורשת מאחרים לעבוד שעות נוספות"
"אם לא נימנע מעימותים מיותרים, נראה את נוסעינו מטופלים על ידי חברות תעופה אחרות", כך כתב ראש אגף משאבי אנוש באל על, מוטי אילני, לעובדי החברה. זאת, בהמשך לבקשת הנהלת החברה מחלק מהעובדים לעבוד שעות נוספות, בשל הטעמת מערכת בידוק חדשה בתחנות החברה בארץ ובעולם.
"גייסו את עובדי המשרדים אחרי שעות העבודה, בהתנדבות, ורק אחר כך טענו שזה יהיה בשכר", אומר היום ל"כלכליסט" יו"ר ועד עובדי החברה, יוסי לוי, "ואני רוצה לדעת מה יהיה השכר עבור השעות הנוספות. אם העובדים ששלחו הביתה היו נשארים - לא היו צריכים את כל הבלאגן הזה. הלכו עובדים מוכשרים, המערכת נפלה, ועכשיו כמעט בכל טיסה יש עיכוב. כבר לא ביקשתי קביעות לעובדים שפוטרו, אלא לפחות הארכה של החוזים בשנתיים".
בתחילת החודש פיטרה אל על מאות עובדים זמניים, בעיקר דיילים. מאז מנסים בוועד להיפגש עם ההנהלה, בניסיון למצוא פתרון לעובדים שפוטרו - בין אם על ידי החזרתם כקבועים, ובין אם על ידי הארכת החוזה עמם. אתמול נפגשו נציגי ההסתדרות עם ההנהלה, אולם טרם נמצא פתרון.
בהודעה לעיתונות שנשלחה היום מטעם הוועד טוען היו"ר, לוי, כי "פיטורי מאות עובדים דווקא בתקופת החגים משמעותה שאלפי הנוסעים הטסים לחו"ל עם אל על, בשבועות הקרובים, ישלמו את המחיר. ההנהלה מפטרת עובדים ובמקביל דורשת מעובדים אחרים לעבוד שעות רבות נוספות מעבר למותר בחוק. האבסורד הוא שבסופו של דבר התרגיל הניהולי עולה לחברה גם הרבה יותר כסף, שכן ההנהלה מעדיפה לתגמל את העובדים הנשארים בגין עבודתם, בעוד שאת העובדים הזולים היא שלחה הביתה".
סמנכ"ל משאבי אנוש באל על, ראובן וירובניק, מסר בתגובה: "באל על נערכים במשנה מרץ לעונת הטיסות המוגברת לכבוד חג הפסח והפסחא. כמדי שנה בעונות התיירות העמוסות, מתגייסים כל עובדי אל על ומאפשרים לחברה לתת לנוסעיה את השירות הטוב. אנו דוחים מכל וכל את ההאשמות המועלות על ידי נציגות העובדים. מתוך 157 העובדים הזמניים שפוטרו, ארבעה בלבד היו עובדי שירותי הקרקע של החברה. כל ניסיון לקשור נושא זה אינו מן העניין".


