$
תיירות

תחזית מעודכנת: חברות התעופה יפסידו "רק" 2.8 מיליארד דולר ב-2010

יאט"א מעדכן גם את הערכתו לגבי הפסדי חברות התעופה בסיכום 2009: מ-11 מיליארד דולר על פי הערכה מדצמבר, ל-9.4 מיליארד דולר כעת. מנכ"ל הארגון: "המגבלות של המערכת הבילטרלית מונעות שיתופי פעולה בענף התעופה, כפי שקיימים בתעשיות אחרות"

יסמין גיל 12:0511.03.10

חברות התעופה ברחבי העולם צפויות להפסיד "רק" 2.8 מיליארד דולר ב-2010, כך על פי תחזית מעודכנת שמפרסם היום (ה') ארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA). מדובר בשיפור לעומת תחזית קודמת מדצמבר 2009, שדיברה על הפסד של 5.6 מיליארד דולר. השיפור נובע בעיקרו מהתאוששות בביקושים, החל

מסוף 2009.

 

הארגון מעדכן גם את הערכתו לגבי הפסדי חברות התעופה בסיכום 2009: מ-11 מיליארד דולר על פי הערכה מדצמבר, ל-9.4 מיליארד דולר על פי הערכתו הנוכחית.

 

על פי הודעת יאט"א, בין הסיבות לתחזית האופטימית יותר ניתן למנות את העלייה בביקושים מבחינת תנועת הנוסעים: אלו ירדו ב-2.9% ב-2009, אולם צפויים לעלות ב-5.6% ב-2010. מדובר בשיפור לעומת התחזית הקודמת מדצמבר, שהעריכה שהגידול ב-2010 יעמוד על 4.5%. תנועת המטענים, שירדה ב-11.1% ב-2009, צפויה לגדול ב-12% ב-2010 - שיפור משמעותי לעומת התחזית הקודמת שדיברה על גידול של 7%.

 

יאט"א מעריכה עוד שממוצע מחיר חבית נפט יעמוד השנה על 79 דולר, לעומת התחזית הקודמת שדיברה על ממוצע של 75 דולר. זוהי עלייה של 17 דולר לחבית, לעומת מחיר ממוצע של 62 דולר ב-2009 - כך על פי נתוני הארגון. השילוב של גידול בתפוסות, ומחיר גבוה יותר של דלק יוסיף להוצאות הדלק של התעשייה 19 מיליארד דולר, ואלו צפויות להסתכם ב-132 מיליארד דולר ב-2010 - 26% מסך עלויות התפעול, לעומת 24% ב-2009.

 

"הניגוד בין הרווחיות של המובילים באסיה ובאמריקה הלטינית, מול ההפסדים הנמשכים של שאר התעשייה מדגימים היטב את העובדה שחברות התעופה עדיין לא הצליחו להתפתח כעסקים גלובליים", מוסר בהודעת הארגון, המנכ"ל, ג'יובאני ביסיניאני, "המגבלות של המערכת הבילטרלית מונעות שיתופי פעולה בענף התעופה, כפי שאלו קיימים בתעשיות אחרות כמו הפרמצבטיקה או הטל-קום".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x