$
תיירות

סאגת "קו המריבה" לאילת: גם אל על עתרה לבג"ץ

אחרי שארקיע וישראייר עתרו לבג"ץ בניסיון לעכב את תחילת פעילות הקו של אל על לאילת, דורשת היום אל על שיוסרו המגבלות שהוטלו עליה בהפעלת הקו

יסמין גיל 16:1210.03.10

נמשכת סאגת קו הטיסות של אל לאילת: אחרי ארקיע ביום שני וישראייר אתמול, הגישה היום (ד') אל על עתירה בעניין זה לבג"ץ. אלא שבעוד שתי החברות הקטנות טענו שלל טענות במטרה למנוע, או לפחות לעכב, את תחילת הפעלת הקו - אל על מבקשת מבג"ץ שיורה לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל

כץ, ולמנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום - באמצעות צו על תנאי - לבטל את המגבלות שהטילו על החברה בהפעלת הקו לאילת.

 

בין המגבלות: החברה תוכל להפעיל עד שלוש טיסות יומיות סדירות לכל כיוון בין נתב"ג לאילת, בחמישה מתוך שבעת ימי השבוע ובהיצע מושבים שאינו עולה על 430 מושבים ליום לכיוון. כמו כן, אל על תידרש להפריד בין פעילות מועדון הנוסע המתמיד שהיא מפעילה בקווים הבינלאומיים, לבין הקווים הפנים ארציים.

 

מגבלה נוספת אותה מבקשת אל על לבטל: בתום חצי שנה מהתחלת פעילות אל על בקו לאילת, צפוי משרד התחבורה לבחון שוב את יחסי הכוחות בקו, ובהתאם יוחלט לגבי שינויים נדרשים במידה ויתבקשו.

 

כעת דורשת אל על לבטל את המגבלות הללו, וכן מבקשת הבהרת התנאי של משרד התחבורה ורת"א, לפיו בתום חצי שנה ייבחן רישיונה של החברה מחדש בהפעלת הקו לאילת. אגב, טרם נקבע מועד לתחילת הפעלת הקו, באל על מסרו בעבר שזה יקרה "באביב".

 

בתוך כך, ובהמשך לדרישת ארקיע בעתירתה לבג"ץ מתחילת השבוע, להוצאת צו ביניים לתחילת פעילות הטיסות של אל על לאילת, מודיע היום משרד התחבורה כי "בית המשפט העליון קבע כי אין מקום למתן צו ביניים כנגד החלטת השר כץ להעניק לחברת אל על אישור להפעיל טיסות סדירות לאילת. בית המשפט קבע בהחלטתו כי העתירה תידון בפני הרכב של שלושה שופטים לא יאוחר מן המחצית השנייה של אפריל 2010".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x