$
תיירות

יממה אחרי ארקיע גם ישראייר עתרה לבג"ץ בדרישה למנוע טיסות אל על לאילת

ישראייר: "החלטת השר כץ מתעלמת מהשאלה האם כניסת אל על לקו אכן תועיל לאינטרס הציבורי"

יסמין גיל 14:4509.03.10

יממה לאחר שארקיע הגישה עתירה לבג"ץ, בדרישה שיוציא צו ביניים לתחילת פעילות אל על בקו נתב"ג-אילת - גם ישראייר, השותפה לקו הטיסות הפנים-ארצי לאילת, עותרת לבג"ץ. על פי הודעת ישראייר, "החלטת שר התחבורה, ישראל כץ, לאפשר לאל על לטוס לאילת, לא רק שלא תתרום לתחרות, אלא עשויה

אף לפגוע בה".

 

"ההחלטה שהתקבלה על ידי השר כץ נוגדת החלטה קודמת ומנומקת באותו עניין, שהוגשה לשר על ידי רשות התעופה האזרחית באפריל 2009 ולפיה אין כל צורך או מקום במינוי מוביל סדיר נוסף בקו נתב"ג-אילת, וכי לכניסתה של אל על כמוביל סדיר נוסף תהיה השפעה פוגענית והרסנית. החלטת השר מתעלמת מהשאלה החשובה, האם אכן קיים צורך במפעיל נוסף והאם כניסת אל על לקו אכן תועיל לאינטרס הציבורי".

 

ישראייר טוענת בעתירתה, בדומה לארקיע, כי "במידה והייתה כוונה כנה לפתוח את הקו לתחרות אמיתית בין שלושה מובילים נקובים, היה צריך להמתין עד לפתיחת השמים באופן מלא, כך שגם ישראייר וגם ארקיע יוכלו היום לטוס לכל יעד בעולם, בדומה לאל על".

 

כבר בספטמבר 2009 הגישו ישראייר וארקיע, בהפרש של יומיים אחת מהשנייה, עתירות לבג"ץ, בדרישה לבטל את ההחלטה, ולהוציא צו ביניים לתחילת הפעילות. בג"ץ דחה את שתי העתירות, בטענה שהן הוגשו טרם זמנן, מאחר שאז עדיין לא נקבע אופן פעילות אל על בקו.

 

ומתי יתחיל "קו המריבה" של אל על בין נתב"ג לאילת לפעול? החברה אמנם מתכננת לקיים באילת, בסוף אפריל, כנס לסוכני נסיעות מאירופה, במטרה לשווק את הקו - אולם עד כה טרם נמסר תאריך מדויקת לתחילת פעילותו, אלא רק עדכון כולל: "באביב".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x