$
תיירות

בלעדי ל"כלכליסט" - אל על: "רוצים להקים את נמל התעופה החדש בתמנע"

חברת התעופה הגדולה בישראל טרם החלה להפעיל טיסות לעיר הדרומית, אולם כבר חושבת על השלב הבא: ניהול נמל התעופה הבינלאומי בתמנע, אם וכאשר זה יחליף את השדה באילת. לתשומת לב הלקוחות העתידיות: ארקיע וישראייר

ליאור גוטמן ויסמין גיל 07:1408.03.10

לאחר מאבק ממושך לקבלת האישור להפעלת טיסות פנים־ארציות לאילת, נראה שאל על מתכננת ללכת על כל הקופה: בכיר בחברה אישר אתמול ל"כלכליסט" כי חברת התעופה הישראלית הגדולה מעוניינת להשתתף במכרז להקמת נמל התעופה בתמנע. "אנחנו מחכים ששרי התחבורה והאוצר ייצאו עם התוכנית, כדי לגשת למכרז", אמר הבכיר ל"כלכליסט".

 

 צילום: ג'ון קוט

 

לדבריו, החברה תשאף לחבור לקונצרן תשתיות בינלאומי ולגוף מקומי כדי להתמודד במשותף במכרז.

כפי שנחשף אתמול ב"כלכליסט", משרד האוצר צפוי לקדם בשבועות הקרובים פרסום מכרז להקמתו, לתפעולו ולתחזוקו של נמל תעופה בינלאומי בתמנע. מדובר במכרז בשיטת BOT (Build, Operate, Transfer), שבמסגרתו יקבל הזכיין את הזכות להקים נמל תעופה וליהנות מהכנסותיו, ובעוד כ־30 שנה יעביר את המתקן לידי המדינה. העלות המוערכת של בניית הנמל היא 2.5–3 מיליארד שקל.

 

התוכנית להחליף את שדה התעופה באילת קיימת כבר שנים: השדה אינו מאפשר פעילות נרחבת של טיסות בינלאומיות ונמצא על קרקע במרכז העיר שבה מתוכננים שימושים אחרים - החל בהעתקת הנמל הימי לאזור (באמצעות תעלה) וכלה בהקמת מרכז קונגרסים בינלאומי ובתי מלון.

 

שני משתנים מעניינים במשוואה הן חברות התעופה ארקיע וישראייר, שעיקר פעילותן הוא טיסות לאילת: השתיים נאבקו נגד כניסת אל על לפעילות בקו לאילת, בטענה שהדבר יפגע בהן כלכלית. אולם הלחץ שהפעילו נכשל, ובקרוב תחל אל על להפעיל טיסות בקו (על פי הודעת החברה, הטיסות "יחלו לפעול באביב").

 

כעת מעניין יהיה לראות כיצד יתנהלו שתי חברות אלה כלקוחות של אל על, אם וכאשר זו תזכה במכרז ותנהל את נמל התעופה הדרומי. כיום שתי החברות הקטנות הן לקוחות של אל על בשני תחומים: שירותי התחזוקה למטוסים ושירותי האבטחה בחו"ל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x