$
בארץ

דו"ח בבריטניה: סיכויים גבוהים לבעיות בבלמים של יגואר

חברת WARRANTY DIRECT הבריטית פירסמה הערכה זו על סמך בדיקה סטטיסטית שערכה בקרב 80 אלף מלקוחותיה, המחזיקים במכוניות שגילן הוא כשמונה שנים

תומר הדר 10:18 17.02.10

 

פרשת טויוטה שנחשפה בשבועות האחרונים, וכללה בין השאר דוושות תאוצה שעשויות להיתפס בטויוטה קורולה, בלמים בעייתיים בטויוטה פריוס וצינורות הגה כוח שעשויים לעוף בטויוטה קאמרי ממשיכה להכות גלים, והפעם מגיע תורם של האנליסטים. על פי דו"ח שפרסמה חברת WARRANTY DIRECT הבריטית, יגואר היא יצרנית הרכב שמכוניותיה נמצאות בקבוצת הסיכון הגבוהה ביותר לבעיות במערכת הבלימה של המכונית.

 

WARRANTY DIRECT נמנית על החברות הגדולות בבריטניה שמתמחות במתן אחריות למכוניות משומשות, וצי לקוחותיה מונה כיום מאות אלפי לקוחות. ממצאיה של החברה הבריטית מבוססים על בדיקה סטטיסטית שערכה בקרב 80 אלף מלקוחותיה שמחזיקים במכוניות שגילן הוא כשמונה שנים, ומבוססת על כמות התקלות במערכת הבלימה שבעליהן של מכוניות אלה חוו במשך תקופה של שנה.

 

כאמור, במקום הראשון בטבלת הסיכוי לבעיות במערכת הבלמים, עם הסתברות של 3.73% לכשל בלמים, נמצאת יגואר (לאחר ש-3.73% מבין הלקוחות שנדגמו ביקרו עם מכוניות היגואר שלהם במוסך במשך שנה). במקום השני בטבלה נמצאות מכוניות קרייזלר האמריקאיות, עם הסתברות של 2.78% לכשל בבלמים ובמקום השלישי נמצאות מכוניות פיאט עם 2.74% סיכויים לכשל.

 

במקום הרביעי נמצאת פיז'ו הצרפתית עם 2.55%. את המקום החמישי חולקות שתי יצרניות יפניות אשר נהנות ממידת פופולאריות רבה בישראל: מיצובישי ומאזדה, עם הסתברות ל-2.48% כל אחת. בחלוקה לדגמים שערכה החברה הבריטית עולה שפיז'ו 407 הצרפתית היא המכונית שחשופה במידה הרבה ביותר לסיכויי כשל בלימה. 8.6% מבעלי ה-407 אשר מנויים לשירותי WARRANTY DIRECT נאלצו לסור עם מכוניתם למוסך לתיקון בבלמים. במקום השני, בפער קטן נמצאת מכונית הקופה היוקרתית יגואר XK8, ואילו במקום השלישי נמצאת המולטיפלה של פיאט. במקום הרביעי, שאינו נחשב לטוב במיוחד, נמצאת מאזדה 3 הפופולארית בישראל, ש-7% מבעליה היו זקוקים לתיקון של מערכת הבלמים ואילו במקום החמישי נמצאת הפיאסטה של פורד.

x