$
בארץ

בלעדי ל"כלכליסט": בעלי טויוטה ביבוא אישי לא פנו לתיקון דוושת הגז התקועה

משרד התחבורה דרש מבעלי מכוניות טויוטה ביבוא אישי לפנות לתיקונן כתנאי לקבלת רישיון רכב חדש - אך בעלי קאמרי וסקויה טרם פעלו בנידון

תומר הדר 20:40 01.02.10

 

בעליהן של מכוניות טויוטה שהגיעו ארצה ביבוא אישי אינם מטפלים בבעיית דוושת התאוצה הפגומה. כך נודע ל"כלכליסט". כיום נוסעות בכבישי ישראל 104 מכוניות טויוטה שהגיעו ארצה ביבוא אישי. מדובר במכוניות מדגם טויוטה קאמרי שמצוידות במנועי 2.4 ליטרים וחלקן מצויד גם במערכת הנעה היברידית, אשר יוצרו בין 2007 ל-2010 וברכבי שטח מדגם "טויוטה סקויה" שיוצרו בין 2008 ל-2010.

 

השבוע פנה משרד התחבורה לבעליהן של 104 מכוניות מן הדגמים האמורים וידע אותם שעליהם לפנות ליבואנית טויוטה בישראל ולמסור לה את פרטי הסוכן האמריקאי אשר מכר להם את המכוניות תוך 48 שעות ממועד קבלת הפניה. יוניון מוטורס תפנה אל חברת טויוטה העולמית, למרות שהמכוניות לא יובאו ארצה על ידה ותבצע את הבדיקות והתיקון הנדרשים.

 

במשרד התחבורה אף החמירו וציינו שמכוניות שלא יתוקנו לא יוכלו לקבל רישיון רכב חדש עם מועד הגעת מבחן הרישוי השנתי. אך מבדיקת "כלכליסט" עולה שלמרות הזימונים שנשלחו ולמרות העובדה שהמידע פורסם בהרחבה באתר משרד התחבורה ובאמצעי התקשורת, בעלי מכוניות מן הדגמים האמורים לא פנו עד כה ליוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בבקשה לבצע את התיקון.

 

יצוין שהמכוניות ביבוא אישי אכן שייכות לקבוצה שנמצאת בסיכון גבוה: בעוד שב-1.8 מיליון מכוניות במפרט אירופי אשר זומנו למוסכי טויוטה בשבוע שעבר מעולם לא תועדו תקלות, במכוניות במפרט האמריקאי, שעליהן נמנות הקאמרי והסקויה, כן התגלו תאונות דרכים, שנובעות מדוושת תאוצה אשר נתקעה במקומה. בענף הרכב מעריכים שבעליהן של המכוניות ביבוא האישי יבצעו את התיקון הנדרש רק כאשר מועד חידוש רישיון הרכב שלהן יגיע.
x