שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
משפט

"הנמל באשקלון לא ערוך למתן מענה במקרה של אסון אקולוגי"

לטענת העותרים שערערו לבית המשפט העליון נגד קצא"א, אף אחת מהספינות של הזוכה במכרז, חברת מד־מר, אינה עומדת בתנאי המכרז להתמודדות במקרה של זיהום

מארק שון 08:2628.01.10

חופי ישראל מופקרים לסכנת זיהום מאוניות המגיעות לנמל הנפט באשקלון ועליהן חומרים מסוכנים, כך טוענות שתי חברות בבקשה שהוגשה לבית המשפט העליון נגד חברת קצא"א (קו צינור אילת־אשקלון).

 

הנמל באשקלון אינו ערוך למתן מענה במקרה של התרחשות אסון אקולוגי כתוצאה מזיהומי

ים, כך נטען בבקשה שהוגשה במסגרת הליכי ערעור על זכייתה של חברת מד־מר במכרז של קצא"א למתן שירותים לאוניות העוגנות בנמל הנפט באשקלון.

 

מדובר במכרז שערכה קצא"א בפברואר 2009 ובו התבקשו חברות להציע הצעות לשירותים לאוניות הפוקדות את הנמל ולטיפול בשפכי ים. תנאי המכרז, בין היתר, היו שלסירות תהיה יכולת זמינה לספק מכל של 30 טונות לפחות לעזרה בפינוי שפך זיהום ים וכושר קיבול של 40 טונות נוספות. לטענת החברות, אף אחת מהספינות של מד־מר אינה יכולה לשאת 40 טונות נוזלים.

 

במסגרת השירותים אמורה מד־מר, בין השאר, לטפל בזיהום בים, ולטענת החברות המתחרות - החברות מנופי אבי תובלה וחברת סופה שירותים ימיים - אין ברשותה כלי השיט המתאימים לכך, והיא אינה עומדת בתנאי המכרז.

 

מהבקשה שהוגשה באמצעות עורכי הדין יואב ביין ויצחק בן אשר עולה כי כלי השיט שאמור לטפל בשפך זיהום ים כלל אינו בבעלותה של החברה, אלא נשכר על ידיה מחברה אחרת הפועלת בנמל אשדוד.

 

ההסכם מונע ממד־מר את היכולת הזמינה לפעול בתוך זמן קצר בבעיית זיהום, כך נטען. על פי ההסכם בין שתי החברות שנחתם באוגוסט האחרון, כלי השיט נמצא באשדוד ובמקרה של זיהום יימסר רק בהתראה של שלוש שעות, ובכל מקרה של זיהום ים תהיה עדיפות לנמל אשדוד. לטענת החברות, גם המשרד לאיכות הסביבה אינו שבע רצון. משיחות שניהלו עורכי הדין עם איציק קודוביצקי, האחראי מטעם המשרד לאיכות הסביבה על נמל אשקלון, הוא אישר להם שמאז בחירתה של מד־מר אין לקצא"א יכולת להתמודד עם שפך ים של 70 טונות, שזאת דרישת המוכנות של המשרד.

 

מקצא"א נמסר בתגובה כי "אין לטענות שחר. קצא"א עומדת במלוא דרישות הרישיון של המשרד לאיכות הסביבה, וחברת מד־מר עומדת בתנאי המכרז. מדובר בעתירה המינהלית השנייה נגד המכרז שבו שתי החברות הפסידו. העתירה הראשונה נדחתה. הן ממשיכות לחפש טענות נגד הזוכה".

 

חברת מד־מר מסרה כי "טענותיהן של החברות משוללות כל בסיס עובדתי ומשפטי. מדובר בניסיון נואש של שתי חברות אשר הצעתן לחידוש החוזה בנמל לא התקבלה, ובחרו להכפיש את מד־מר שמעניקה לנמל ולאוניות הפוקדות אותו שירות ללא כל דופי. כלי השיט שבבעלות החברה תואמים את מלוא הדרישות הרלבנטיות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x