$
תיירות

במרץ: "הקוד הפוזיטיבי" חוזר לנתב"ג

באמצעות מערכת 'הקוד הפוזיטיבי', אותה יחזרו להפעיל 5 חברות תעופה, טייסים שינחתו בישראל ידווחו למרכז הבקרה האם מטוסם מאוים

יסמין גיל 17:4820.01.10

משרד התחבורה צפוי לשוב ולהפעיל את מערכת 'הקוד הפוזיטיבי' בתחילת חודש מרץ, במטוסי חמש חברות תעופה זרות שטסות לישראל וממנה: דלתא, קונטיננטל, יו. אס. איירווייס, אייר קנדה ואתיופיאן איירליינס. לדברי גורם בענף, לאחר מכן כוונת משרד התחבורה היא להפעיל את המערכת בקרב כל חברות התעופה הפועלות בנתב"ג.

 

מערכת 'הקוד הפוזיטיבי' כוללת כרטיס חכם ואישי שיחולק לכל טייס שצפוי לטוס לישראל, אותו הוא יצטרך להטעין לתחילת השימוש. כשאותו טייס יגיע לאזור הזיהוי, לקראת נחיתתו בארץ, יהיה עליו להקיש קוד אשר באמצעותו יעדכן מרכז בקרה מקומי, האם המטוס נמצב במצב של איום או שלא.

 

פיילוט של מערכת זו, שפותחה על ידי אלביט מערכות, החל לפעול כבר בסוף 2008, אולם הופסק באפריל 2009, בעקבות מקרה שבו טייס של חברת דלתא, שהשתתף בפיילוט, הפעיל בטעות את הקוד המתריע על איום, עם כניסתו לישראל, ובשל כך מטוסי קרב הוזנקו לעברו.

מה דעתך על מניית אלביט מערכות:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

במשרד התחבורה הסבירו בעבר, כי פיתוח המערכת החל כלקח מאירועי אסון התאומים בארה"ב, במטרה לוודא כי הצוות שמטיס את המטוס אינו נמצא תחת איום טרור. אלא שגורמים בענף טענו עם השקת הפיילוט וטוענים גם היום, כי מערכת כזו, של זיהוי הטייס באמצעות קוד אישי עם כניסתו למרחב האווירי - אינה קיימת כלל בארה"ב או באירופה. לטענתם, הדבר עלול ליצור בלבול בקרב הטייסים, שכן אלה מורגלים בנוהלי טיסה בינלאומיים אחידים, שלא כוללים לחיצה על קוד אישי בכניסה למדינות השונות.

 

בתוך כך, נציגי ארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA) ונציגי איגוד הטייסים הבינלאומי (IFALPA), כבר פנו בנושא לרשויות התעופה בישראל, במטרה שייבחנו מחדש את הצורך בהפעלת המערכת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x