$
קריירה

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ברכבת

זאת בטענה כי הממונה על השכר באוצר מסרב לאשר הסכם העבודה הקיבוצי שגובש לאחרונה בין ההסתדרות וועד עובדי הרכבת להנהלה

מיקי פלד 16:3414.01.10

ההסתדרות הכריזה היום (ה') על סכסוך עבודה ברכבת ישראל. זאת, בטענה כי הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, מסרב לאשר את הסכם העבודה הקיבוצי שגובש לאחרונה בין ההסתדרות וועד עובדי הרכבת להנהלה. בתום 14 ימי צינון יוכלו עובדי הרכבת לפתוח בעיצומים.

 

תוקפו של הסכם העבודה

הקיבוצי האחרון ברכבת פג כבר בתחילת 2006 כך שהעובדים מועסקים מזה 4 שנים ללא הסכם עבודה. המשא-ומתן בין העובדים להנהלה נמשך כבר כשנתיים ולאחרונה גובש ההסכם. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אומר כי "הנהלת הרכבת הזמינה אותי ואת נציגי ועד העובדים לטקס חתימה, אולם זמן קצר לפני המועד הודיעו לי לתדהמתי כי לא תהיה חתימה עקב התנגדותו של הממונה על השכר להסכם".

 

בהסתדרות אומרים, כי החלטת משרד האוצר מקוממת, לאור העובדה כי לראשונה מיטיב ההסכם ברכבת באופן מיוחד עם העובדים החלשים, בעלי השכר הנמוך. ההסכם קובע כי שליש מעלות תוספת השכר תוקצה באופן מיוחד לצמצום פערים בין העובדים בעלי השכר הנמוך לאלה בעלי השכר הגבוה.

 

כמו-כן נקבע ש-100 עובדים המועסקים כמתחזקי המסילות כעובדים בחוזה מיוחד, המשתכרים ברובם שכר נמוך הקרוב למינימום, יועסקו בהסכם הקיבוצי כעובדים מן המניין. עוד נקבע, כי לא ייחתמו בתקופת ההסכם חוזי בכירים מעבר למכסה הקיימת כיום ברכבת ואף הוסכם כי מעבר עובדי המנהלה ללוד יותנה בחתימת הסכם קיבוצי. העובדים מצידם הסכימו להכנסת שעון נוכחות עם צילום פנים חזיתי והכנסת מערכת ממוחשבת לייעול העבודה והשירות ברכבת.

 

בהסתדרות אומרים, כי האוצר מתנה את הסכמתו בהתחייבות של העובדים להפחתת שכר מתוספת השכר שתקבע בהסכם הבא. אדרי אומר, כי ההסתדרות והעובדים אינם מוכנים לדרישה זו. "תוספת השכר המיוחדת ניתנת בהסכם הזה לעובדים החלשים ברכבת. האוצר רוצה ביד אחד לתת ומיד לקחת ביד השנייה. צריך להבין שהמחלוקת בינינו לאוצר היא על 2.7 מליון שקל לשנה לטובת בעלי השכר הנמוך, כך שלא ברור על מה ההתעקשות".

 

טרם התקבלה תגובת האוצר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x