$
רכב

רק יבואנית פיז'ו ניגשה למכרז הטנדרים של משרד הביטחון

ל"כלכליסט" נודע כי משרד הביטחון הציב הגבלה של 95 אלף שקל וגורמים בענף הרכב מעריכים שרק פיז'ו פרטנר שמיובא על ידי דוד לובינסקי, עומד בקריטריון. יבואני הרכב קרסו וסמל"ת ויתרו על השתתפות במכרז בשל מגבלת המחיר

שרון ביידר 14:3511.01.10

משרד הביטחון מוכן לשלם 95 אלף שקל בלבד עבור טנדרון לצי הרכב של צה"ל, כך עולה מתנאי מכרז הטנדרונים של צה"ל שהגיעו לידי "כלכליסט". המכרז לאספקת 150 טנדרונים בסכום של כ־15 מיליון שקל הוא מכרז שהמחיר הנדרש בו נמוך במידה ניכרת לעומת מחירי רוב הטנדרונים, שעומדים על כ־120 אלף שקל בממוצע.

 

בעקבות המחיר הנמוך ויתרו מראש כמה יבואנים, בהם קרסו המייבא לארץ את רנו קנגו וסמל"ת המייבא לארץ את פיאט דובלו, על השתתפות במכרז בגלל הגבלת המחיר.

 

 

גורמים בענף הרכב מעריכים שכלי הרכב היחיד שעונה על הקריטריונים של המכרז הוא פיז'ו פרטנר, שמצויד במנוע בנזין בנפח 1.4 ליטרים ובתיבת הילוכים ידנית, ומיובא ארצה על ידי דוד לובינסקי. בניגוד למכרזים קודמים, התפשר משרד הביטחון וביקש גם כלי רכב המונעים בבנזין, וזאת בניגוד לעמדת צה"ל אשר דורש שהמכרז יכלול רק מכוניות בעלות מנועי דיזל.

 

במכרזים קודמים דרש צה"ל וקיבל טנדרונים המונעים בדיזל. הטנדרונים החדשים עתידים להחליף טנדרוני דיזל מסוג רנו קנגו. גורמים בענף הרכב מעריכים כי הטנדרונים הקטנים והזולים עשויים שלא לענות על הדרישות של צה"ל, שמשתמש בהם באופן נרחב.

 

למרות זאת, במערכת הביטחון מעוניינים להקטין את תקציב הרכב, גם אם הדבר כרוך ברכישה של מכוניות קטנות וחלשות דוגמת טנדר הברלינג. לפי החוק, משרד הביטחון יוציא לכלים הזוכים במכרז הרכישה מכרז תחזוקה בנפרד. מפרטי המכרז עולה כי במשרד הביטחון לא התפשרו על מפרט כלי הרכב והותירו מכוניות דוגמת סקודה רומסטר מחוץ לתנאי הסף בגלל משטח העמסה קטן. ממשרד הביטחון נמסר: "הרף למחיר הטנדרונים הוא 95 אלף שקל, והתקבלה תשובה חיובית למכרז. התוצאות למכרז התחזוקה יימסרו בהמשך".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x