בלעדי ל"כלכליסט": ארגון חבר נכנס לליסינג
ארגון הצרכנים המאגד את כוחות הביטחון יתחרה בשנה הבאה בחברות הליסינג הגדולות
ארגון הצרכנים "חבר", המאגד את אנשי כוחות הביטחון, עומד להתחרות בשנה הבאה בחברות הליסינג הגדולות. כך נודע ל"כלכליסט". לאחרונה החלו אנשי חבר לבחון מודל המסתמך על שיטת הליסינג הפרטי, שמציעות חברות דוגמת שלמה SIXT ואלבר. המודל יאפשר ללקוחות לשלם עבור המכונית תשלום ראשוני, לפרוס חלק נוסף מהעלות על פני תקופה מוגדרת, ולהחליף את המכונית עם ביצוע התשלום האחרון.
בחבר טרם גובשה החלטה אם כניסה לענף תתבצע באמצעות חברת ליסינג מוכרת, יבואנית רכב או באופן עצמאי. כשהארגון ייכנס לענף ישודרג כוח הקנייה שלו מול יבואני הרכב באופן משמעותי. לפי הערכות יש כיום בארגון, שנחשב לגדול בישראל, כ־100 אלף בתי אב, שיכולים לרכוש מכוניות חדשות מדגמים מסוימים שמשתתפים במבצעי חבר פעם בחודשיים. הענקת הליסינג הפרטי, שבמסגרתה יחליף הלקוח את המכונית בכל שלוש או ארבע שנים, עתידה להעלות את נפח הפעילות של חבר מול יבואני הרכב ולהפוך את הארגון הלכה למעשה לחברת ליסינג, שעשויה לטפל גם במכירת המכוניות שיחזרו מהלקוחות.
נוסף על כך, לידי "כלכליסט" הגיעו נתוני סיכום השנה של ארגון חבר המציגים את מספר רכישות הרכב שביצעו השנה לקוחות הארגון ואת העדפותיהם. ב־2009, שהוכתרה לא פעם כשנת משבר בענף הרכב, היו מועדוני צרכנים כגון חבר מקור יציב ליצירת הכנסות. מהנתונים עולה שחברי הארגון רכשו בשנה החולפת כ־4,000 מכוניות בהנחות של 7%-10%.
על פי הערכות, ב־2008 רכשו עמיתי חבר כ־3,300 מכוניות. ב־2009 שיתפה חבר פעולה עם שבע יבואניות רכב: כלמוביל, יבואנית יונדאי ומיצובישי; צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן; קרסו, יבואנית רנו; מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי; דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו; וטלקאר, יבואנית דייהטסו. מניתוח העדפותיהם של חברי הארגון עולה שהמותג הפופולרי ביותר היה יונדאי, ואחריו סוזוקי ודייהטסו. במקומות האחרונים בטבלת ההעדפות של עמיתי חבר נמצאים מותגים אירופיים. בחבר סירבו להגיב על הידיעה.