10 מכוניות המנהלים הנמכרות בעשור
למרות שאינה מתבלטת בחניון, ואולי בזכות עובדה זו, מובילה וולבו S80 את רשימת מכוניות המנהלים הנמכרות בעשור עם 3,052 מסירות
1. וולבו S80
3,052 מסירות
בעולם של מכוניות מנהלים מוחצנות ונוצצות הוולבו נחשבת ליוצאת דופן. קשה לומר עליה שהיא מבריקה במיוחד מבחינה דינמית, או שמדובר במכונית נאה במיוחד. למעשה מדובר במכונית חסרת זהות באופן מובהק, אבל למנכ"ל הישראלי כל אלה לא ממש משנים. העיקר שהכורסאות גדולות ומרווחות ובסוכנות נותנים הנחה גדולה.
2. וולבו S60
3,043 מסירות
פרסומת של וולבו שהוצגה בטלוויזיה הישראלית הראתה בעל וולבו שחולף ליד מכוניתו ומתעלם ממנה במופגן, כי הוא לא מאמין שיש לו וולבו. למעשה, הוא פשוט לא הבחין בה. בדומה ל-S80 הגדולה, גם ה-S60 מעולם לא הצטיינה בתחום הדינמי, אך גם כאן הנחות נאות, גרסאות עם מנועים, אבזור עממי והפחד מפני מה שיגידו השכנים אם בחניה תחנה מכונית מנהלים מוחצנת עשו את שלהם באולמות התצוגה.
3. מרצדס E CLASS
2,932 מסירות
מכונית המנהלים הבינונית של מרצדס התאימה היטב לכל מי שלא רצה וולבו: היא לא מוחצנת כמו אחיותיה הגרמניות והנוכחות שלה בכביש לא מאיימת יותר מדי. בחלק ניכר מן הדגמים ה-E CLASS בעלת ארבעת הפנסים העגולים הציעה גם ביצועים נאותים ונוחות נסיעה גבוהה.
4. אאודי A6
2,896 מסירות
מכוניות אאודי עשו בישראל דרך ארוכה מאז תחילת העשור והזרוע עוד נטויה. לפני עשר שנים אאודי נחשבה למותג בעל זהות לא מגובשת, כזה שנעדר סממנים מובהקים בעיני הנהג הישראלי, אך כיום אאודי כבר נתפסת כמותג עצמאי וחזק. ה-A6 אמנם לא הצטיינה בנוחות נסיעה יוצאת דופן או עיצוב מרהיב, אך אלה דווקא עמדו לזכותה כאשר אאודי החלה לאיים על ארנקם של רוכשי וולבו, שמאז ומתמיד חיפשו מכוניות עם מראה שאינו מתבלט.
5. ב.מ.וו סדרה 3
2,464 מסירות
ב.מ.וו סדרה 3 היא המשפחתית בעלת מספר המסירות הגבוה ביותר מבין כל מותגי היוקרה, ולא בכדי: סדרה 3 נחשבת למכונית מצוינת לחובבי נהיגה המציעה נוחות נסיעה גבוהה, בשילוב עם ביצועים מצוינים. לא כל לקוחותיה, יש לציין, רכשו אותה בגלל איכות הביצועים.
6. ב.מ.וו סדרה 5
2,263 מסירות
כמו אחותה הקטנה מסדרה 3, אבל אפילו יותר טובה. סדרה 5 הפגינה שילוב של ביצועים מצוינים, נוחות נסיעה מצוינת ועיצוב נאה להפליא בכל דורותיה. מבפנים נוחות השימוש לא תמיד יישרה קו עם האיכויות הדינמיות, במיוחד במכוניות שצוידו במערכות השליטה האלקטרוניות של החברה. העיצוב החיצוני משך את אותם לקוחות של סדרה 3, שלא תמיד רכשו את סדרה 5 בגלל הביצועים.
7. מרצדס C CLASS
1,981 מסירות
המתחרה המסורתית של ב.מ.וו סדרה 3 באירופה זכתה להצלחה נאה גם בישראל, במיוחד בשוק המוניות. גרסאות הבנזין, ובמיוחד גרסאות הספורט הבכירות, נהנו מאז ומתמיד מביצועים מצוינים ומראה נאה. עם זאת, מעולם לא הצליחה להתמודד ראש בראש מול ב.מ.וו סדרה 3.
8. פולקסווגן טוארג
1,411 מסירות
רכב השטח של פולקסווגן, שהציע תדמית קשוחה עם סמל יוקרתי מקדימה, הפך במהרה לחביב נשות צפון תל אביב, וגם נסיונותיה של צ'מפיון מוטורס להפסיק את הגעתו לישראל בייבוא אישי לא גרעו מן הפופולאריות שלו. בסופו של דבר תאונת דרכים מתוקשרת בכביש גני התערוכה בתל אביב, שבה נהג טוארג מחץ משפחה למוות, הצליח להכתים את תדמיתו של רכב השטח הגרמני.
9. קדילאק CTS
522 מסירות
קדילאק CTS נפלה על עולם הרכב בהפתעה גמורה. במקום לייצר מכונית מנהלים גדולה, מגושמת ורכה, קדילאק יצרו מכונית ספורט אמיתית שבורכה גם בביצועים נאים שהיטיבו עם נהגים מיומנים. איכות הגימור בפנים לא היתה ברמה של המתחרות מאירופה, אבל העיצוב החיצוני המחודד והמרהיב פיצה על כך היטב.
10. לקסוס IS
481 מסירות
לקסוס IS, המכונית המשפחתית של המותג היפני, שנחשב צעיר יחסית בישראל, עשתה עלייה רק לפני שלוש שנים וכבר נכנסה לפנתיאון של מכוניות היוקרה הישראליות. ולא בכדי: מדובר במכונית שאמנם מעוצבת בצורה מעט אנונימית, אך מפצה על כך בשפע של אבזור, נוחות נסיעה סבירה, ביצועים טובים והכי חשוב לנהג הישראלי: מוניטין של אפס תקלות וביקורים במוסך.