"בארה"ב עובדי ממשל טסים רק בחברות אמריקאיות. הגיע הזמן שזה ייעשה גם כאן"
כך אמר עו"ד עומר שלו, היועץ המשפטי של אל על, בכנס רשות ההגבלים העסקיים. "אנחנו מצפים שיהיה יישור קו עם דיני התחבורה הגלובליים, שלא נהיה בעמדת נחיתות", הוסיף
"אנחנו מצפים שיהיה במדינה יישור קו עם דיני התחבורה הגלובליים, שלא נהיה בעמדת נחיתות מול הסכמי "קוד שייר" ומיזוגים של חברות תעופה ברחבי העולם", כך אמר היום (ד') עו"ד עומר שלו, היועץ המשפטי של חברת אל על, במהלך פאנל בנושא תחרות בענף התעופה שנערך במסגרת כנס רשות ההגבלים העסקיים.
גיא גולדברג, כלכלן ברשות ההגבלים, הציג מצדו את החסרונות שביצירת הסכמי "קוד שייר" בין שתי חברות תעופה, שכוללים למשל, החלשת התמריץ של חברת תעופה שלישית, או אפילו של אחת משתי החברות שבהסכם ה"קוד שייר", להיכנס פיזית לפעילות בקו, וכן טווח מחירים מוגבל ולא תחרותי עבור הצרכן.
במסגרת הסכם "קוד שייר" חברת תעופה אחת רוכשת מקומות על טיסה של חברת תעופה אחרת, במטרה להגדיל את היצע המושבים ובהתאם את מספר הנוסעים עימה. מטרתו של הסכם כזה היא גם הוספת ערוץ שיווק עבור כל חברה, צמצום ההוצאות ופיזור הסיכון. ישנו הסכם "קוד שייר" שבו שתי חברות תעופה פועלות בקו אחד, למשל ההסכם של אל על עם סוויס בקו לציריך. ישנו הסכם שבו חברה אחת, תאי איירווייז למשל, רוכשת מקומות על טיסות אל על לבנגקוק, אולם מצידה לא פועלת פיזית בקו.
בספטמבר האחרון פסלה הממונה על הגבלים עסקיים, רונית קן, שישה הסכמי "קוד שייר" של אל על עם חברות תעופה זרות, "לאור פגיעתם בתחרות". במקביל, אישרה לאל על להפעיל שישה הסכמים, וחמישה הסכמים נוספים בוטלו על ידי אל על בטרם התקבלה החלטה לגביהם.
עו"ד שלו הסביר לגבי ענף התעופה הגלובלי, שבו חברות ענק מתמזגות ומצטרפות לבריתות תעופה - מהלכים שלטענתו מציבים את אל על בעמדת נחיתות, שרק מתגברת עם פסילת הסכמי ה"קוד שייר" של החברה: "אנחנו מצפים שמדינת ישראל תעזור לחברה ישראלית להצטרף לברית תעופה, וכן תעודד טיסות כחול-לבן לנציגי הממשל. בארה"ב עובדי תאגידים ממשלתיים טסים רק בחברות תעופה אמריקאיות. הגיע הזמן שזה ייעשה גם כאן".


