$
רכב

בלעדי ל"כלכליסט": מכוניות המנהלים ההיברידיות יוזלו

באוצר מקדמים הכללת רכבי היוקרה ברפורמת המיסוי הירוק. כיום זוכים רוכשי מכוניות המנהלים הנקיות להטבה של עד 15 אלף שקל בלבד

תומר הדר 23:2822.12.09

באוצר בוחנים את האפשרות להרחיב את הטבת המס הניתנת למכוניות ההיברידיות גם למכוניות המנהלים, כך נודע ל"כלכליסט". כיום, לפי מתווה המיסוי הירוק שנכנס לתוקפו לפני כארבעה חודשים, רוכשי המכוניות ההיברידיות שהציון הירוק שלהן קטן מ־130 משלמים מס קנייה בשיעור 30%, לעומת 83% במכוניות רגילות.

 

הציון הירוק נקבע על פי כמות הפליטות המזהמות, ובמצב הנוכחי רק מכוניות היברידיות קטנות יחסית, כמו הונדה אינסייט וטויוטה פריוס, זוכות לציון נמוך המזכה בהטבת המס. מכוניות מנהלים היברידיות בעלות מנועים גדולים, המעלים את הציון הירוק אל יותר מ־130, ומכוניות לא היברידיות בעלות ציון ירוק נמוך מזכות את בעליהן בזיכוי של עד 15 אלף שקל בלבד ברכישה - פחות מהזיכוי המשמעותי במס.

 

הונדה אינסייט. זוכה להטבה הונדה אינסייט. זוכה להטבה

 

דוגמה למכונית מנהלים היברידית שמחירה עדיין גבוה מאוד היא לקסוס GS450, המדורגת בקבוצת המזהמים השביעית, כלומר היא מזהמת פחות ממרבית המכוניות המשפחתיות. בדגם המקביל, לקסוס GS300, אין הנעה היברידית, והיא מדורגת בקבוצת המזהמים ה־14. אלא שהדבר אינו משתקף במחיר: הלקסוס ההיברידית זוכה להטבת מס של 9,000 שקל בלבד, והיא יקרה ב־30 אלף שקל ממקבילתה - 440 אלף שקל לעומת 410 אלף. זהו המצב גם בדגמים ההיברידיים של מרצדס S CLASS ולקסוס RX, ובשנים הקרובות צפויים להגיע ארצה דגמי מנהלים היברידיים נוספים.

 

בשיחה עם "כלכליסט" אמר מקורב לאוצר: "מאז החלת המס הירוק הגענו למסקנה שמי שזקוק למכונית מנהלים לא יקנה את הגרסה ההיברידית, אלא אם הוא יקבל הטבת מס משמעותית. עדיף לנו שמי שיקנה מכונית מנהלים יקבל תמריצים ראויים ויבחר במכונית נקייה יותר".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x