$
רכב

אאודי מפרסמת מחירונים חדשים: ההנחה למכונית בשווי של חצי מיליון שקל: 7,000 שקל בלבד

למרות ירידה ניכרת של כמעט 10% בגובהו של מס הקנייה לרכב חדש, ההנחות על רכבי היוקרה יהיו נמוכות בהרבה מהצפוי

תומר הדר 08:3626.11.09

כפי שפורסם אתמול ב"כלכליסט", ללקוחות רכבי היוקרה אין כל סיבה לצפות להנחות ענק, וזאת למרות ירידה ניכרת של כמעט 10% בגובהו של מס הקניה לרכב חדש החל בחצות אתמול (ד'), לאחר שבוועדת הכספים אושרה הוזלת מס קנייה מ-90% ל83%.

 

היום בבוקר פרסמה צ'מפיון מוטורס, יבואנית

אאודי מחירון חדש לדגמי היוקרה של החברה הגרמנית - וכך מתברר שאפילו התחזיות שנשמעו אתמול בענף הרכב, לפיהן מי שישלם חצי מיליון שקלים עבור מכונית חדשה יזכה לפחות להנחה של עשרת אלפים שקלים (2% ממחירו המלא של הרכב) היו מוגזמות.

 

כך לדוגמה עולה מן המחירון של אאודי שרוכשי רכב הכביש השטח המפואר אאודי Q7, שמחירו אתמול עמד על 524 אלף שקלים זכו להנחה של שמונת אלפים שקלים. רוכשי מכונית המנהלים אאודי A6 טורבו שעלתה עד אתמול 507 אלף שקלים יזכו היום להנחה של 7,000 שקלים.

 

בימים הקרובים יפרסמו יבואני מכוניות יוקרה נוספים את מחיריהם של דגמי הפאר שלהם, אך ייתכן בהחלט שהסטנדרט לגובהן של הנחות כבר נקבע, כפי שמוכיחים ביבואנית אאודי.

 

יבואני הרכב מצידם מספקים שלל הסברים לעובדה שהוזלה של 7% במס הקניה המוטל על מכונית שנרכשת בחו"ל בעשרות אלפי יורו עתידה כנראה להתבטא בהוזלה בפועל שעלותה פחותה מן התוספת עבור מושבי עור במכונית יוקרה ממוצעת.

 

בין הטענות שהשמיעו היבואנים ניתן למנות כמובן את ביטול ההטבה עבור מערכת בקרת יציבות (שגובהה אגב אינו מגיע אפילו ל-3,000 שקל ברוב המקרים, טיפה בים שמהווה את מחירה של מכונית יוקרה) וכמובן ההישענות המסורתית על האשמת תנודות שערי המטבע.

 

מטבע הדברים, ההנחות שלקוחות רכבי היוקרה הורגלו אליהן, שמגיעות להרבה יותר משיעור הוזלת מס הקניה, חושפות ולו במעט, את נתח הרווח האמיתי של יבואני רכבי היוקרה- וכמעט בכל המקרים מדובר בנתח גדול משמעותית מן ההנחות שהם יבחרו להעניק בימים הקרובים בגין הוזלת מס הקניה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x