$
תיירות

בלעדי לכלכליסט: ארקיע וישראייר לרת"א: "כניסת אל על לקו לאילת תסב לנו נזק כלכלי כבד"

שתי החברות הגישו השבוע את עמדותיהן בנוגע להמלצות רת"א על אופן פעילות אל על בקו לאילת. גורם באחת החברות הקטנות: "כל ניסיון לאשר את אופן הפעילות לפני הדיון בבג"ץ בינואר, יגרור בקשה מחודשת לצו ביניים"

יסמין גיל 08:4519.11.09
כחודשיים לאחר שרשות התעופה האזרחית (רת"א), המליצה למשרד התחבורה לגבי אופן פעילות אל על בקו הפנים-ארצי לאילת, הגישו השבוע חברות התעופה ארקיע וישראייר את עמדותיהן בנוגע להמלצות אלה. בנייר העמדה של אחת החברות הללו, שהגיע לידי "כלכליסט", נכתב, בין היתר, "התנהגותה של אל על בקו לאילת צפויה להסב לחברתנו נזק כלכלי ישיר כבד".

 

בסוף ספטמבר שלח מנהל רת"א, גיורא רום, מכתב לשר התחבורה ישראל כץ, ולמנכ"ל המשרד יעקב גנות, ובו המליץ, בין היתר, לאפשר לאל על להפעיל 1-2 תדירויות ביום, לכיוון, בקו נתב"ג אילת; כן, המליץ לאפשר לחברה לטוס לאילת בחמישה מתוך שבעת ימי השבוע ולהפעיל מטוסים בני 430-100 מושבים בכל תדירות. ההמלצות נשלחו בהמשך להחלטה עקרונית של שר התחבורה מסוף אוגוסט לאשר לאל על, לראשונה, להיכנס לפעילות פנים-ארצית בקו לאילת.

 

חברות התעופה אל על, ארקיע וישראייר נדרשו לשלוח לרת"א את עמדותיהן בנוגע להמלצות - ואלו כאמור, נשלחו השבוע על ידי ארקיע, באמצעות עורכי הדין משה לשם, דרור שטרום ונרי ירקוני, ועל ידי ישראייר, באמצעות משרד עורכי הדין פישר בכר חן.

 

במסמך העמדה של אחת מחברות התעופה הללו, נכתב למשל: "אנו מתנגדים נחרצות לעצם כניסתה של אל על, שהיא בעלת מונופולין מוכרזת, כמוביל סדיר בטיסות הפנים ארציות מנתב"ג לאילת. הנזק העצום למבנה התחרות ייווצר מעצם כניסתה של אל על לשוק הטיסות לאילת. זהו נזק בלתי הפיך, שנובע מיצירת שיווי משקל אנטי תחרותי, שימנע כל תחרות מעשית בעתיד".

מה דעתך על מניית אל על:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

בהמשך להחלטה העקרונית של משרד התחבורה לאפשר לאל על לפעול בקו לאילת, ללא קבלת החלטה מעשית לגבי אופן הפעילות, כותבים באי כוחה של אחת מחברות התעופה הקטנות: "אנו נוכחים לדעת כי גם בשלב הנוכחי בהליך המינהלי, בו מבקשת רת"א לקבוע את מינון הטיסות של אל על לאילת, ממשיכה רת"א לנהוג בניגוד לכללים הבסיסיים של המשפט המינהלי: אומרת מחד גיסא שהתקבלה החלטה, ומאידך גיסא - שטרם התקבלה".

 

לא ברור מתי תתקבל החלטה סופית לגבי אופן פעילות אל על בקו המדובר, אולם גורם באחת מחברות התעופה הקטנות העריך הבוקר כי "כל ניסיון לאשר את אופן הפעילות לפני הדיון בבג"ץ בתחילת ינואר 2010 יגרור בקשה מחודשת לצו ביניים". בספטמבר הגישו ארקיע וישראייר, כל אחת בנפרד, עתירות לבג"ץ וביקשו להוציא צו ביניים לתחילת פעילות אל על בקו לאילת - אולם בקשותיהן נדחו אז.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x