$
בארץ

גיורא רום: "יש יותר קווים שארקיע וישראייר קיבלו ולא השתמשו בהם, מאשר קיבלו והשתמשו"

מנהל רשות התעופה האזרחית אמר את הדברים בסיכום כנס התעופה השנתי, בהתייחסו להבטחת משרד התחבורה לאפשר לישראייר ולארקיע להפעיל עוד קווים בינלאומיים, בתמורה לפעילות אל על בקו לאילת

יסמין גיל 21:57 11.11.09

 

בהמשך להודעת משרד התחבורה לפני כחודשיים וחצי, לפיה יתאפשר לאל על להפעיל טיסות פנים-ארציות מנתב"ג לאילת, ומנגד יוכלו ארקיע וישראייר להתרחב בקווים הבינלאומיים - אומר היום (ד') מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), אלוף (במיל') גיורא רום: "יש יותר קווים בינלאומיים שארקיע וישראייר קיבלו ולא השתמשו בהם, מאשר קיבלו והשתמשו". הוא אמר את הדברים במהלך פאנל סיכום כנס התעופה השנתי של מכון פישר ורת"א, שנערך בהרצליה.

 

"העניין הוא", המשיך רום, "שכשנותנים קווים בינלאומיים נוספים לארקיע ולישראייר, גם המובילים הזרים מאותן מדינות מקבלים קווים נוספים לארץ. אני יכול מחר להוסיף חמישה קווים לאיטליה וחמישה לגרמניה, מה שיקרה בפועל הוא שישראייר וארקיע לא יעמדו בזה, ומנגד לופטהנזה, אייר ברלין וחברות תעופה איטלקיות יוסיפו קווים". רום הוסיף כי במצב כזה של גידול בתחרות בקווים הבינלאומיים, מי שתיפגע בסופו של דבר היא אל על, "כדי לכסות הפסדים ממצב כזה, אל על תצטרך להפעיל קווים לאילת עד המילניום הבא".

 

באותו נושא של הגדלת התדירויות לחברות התעופה הזרות, אמר רום "לאוסטרים שפנו אלינו הודענו שאנחנו מוכנים להוסיף תדירויות למדינה, אבל בשום פנים ואופן לא לווינה. וינה הופכת ל'האב' מאוד רציני".

 

רום התייחס גם לאי-השתלבותה של אל על באחת משלוש בריתות התעופה הגלובליות, המהוות מעין חברות ענק: "אני מאוד בעד שאל על תהיה בברית, גם דיברתי על זה עם כמה שרים. אני רוצה לראות את היום שבו הסמל של אל על יהיה לצד הסמל של רויאל ג'ורדניאן או של איג'יפט אייר באותה ברית, אך ייקח זמן רב עד שזה יקרה. אל על רוצה להיות חברה בברית, זו אמירה יפה, אבל זה לא יהיה כל כך פשוט".

 

מנכ"ל משרד התחבורה לשעבר, גדעון סיטרמן, שנכח אף הוא בפאנל הסיכום, אמר: "אם ממשלת ישראל החליטה שהתעופה היא ענף אסטרטגי עבורה, היא צריכה לחשוב איך היא מתייחסת לתעופה. הבריתות הן בפועל חברות ענק, והן מחלישות את חברות התעופה הישראליות".

 

לדברי סיטרמן, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדק את נושא שילוב אל על בברית תעופה, מול נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, אחרי שנמצא שהברית הכי נגישה לחברה הישראלית, היא זו שאייר פראנס נמצאת בה, 'סקיי טים': "הכנסת אל על לברית זה מהלך שצריך להיבחן ברמה המדינית", אמר סיטרמן.

 

x