$
רכב

מחקר בבריטניה: הגדלת מספר המכוניות החשמליות תגביר את הזיהום

צמצום פליטת גזי חממה יתאפשר רק אם תחנות הכוח המייצרות את החשמל יונעו באנרגיה נקייה. המגמה הירוקה מגיעה גם לפרארי: תייצר מכונית היברידית

תומר הדר 11:0212.11.09

מכוניות חשמליות אינן נקיות כפי שחשבנו. כך עולה מנתוני ה־ETA, הסוכנות הבריטית לקידום תחבורה ירוקה. ממחקר שערכה הסוכנות, שתוצאותיו יתפרסמו היום, עולה שמכוניות חשמליות יתרמו להפחתת פליטת גזי החממה רק אם תחנות הכוח שמייצרות את החשמל להנעתן יהיו מונעות באנרגיה סולארית או

באנרגיית רוח, שבתהליך הפקתן אין יצירה של מזהמים.

 

לעומת זאת, אם מדובר בתחנות כוח שהפעלתן מתבצעת באמצעות פחם (כפי שנהוג בחלק מהתחנות בישראל), דווקא שימוש במכוניות היברידיות יביא להפחתת זיהום האוויר. הסיבה לכך היא שפליטת המזהמים ממנועיהן של מכוניות היברידיות נמוכה יותר מפליטת המזהמים שעתידה להיגרם כתוצאה משימוש בפחם לייצור החשמל הנוסף שנדרש להנעתן של מכוניות חשמליות.

 

עוד קובע המחקר שבעתיד צפויה לחול עלייה הדרגתית במספר המכוניות החשמליות בכבישי אירופה. אחד הגורמים העיקריים לכך יהיה דווקא עלויות התחזוקה הנמוכות של מכוניות חשמליות, שמספר החלקים הנעים בהן נמוך משמעותית מזה שבמכוניות בעלות מנועי בנזין ודיזל. בסיכומו של הדו"ח קובעים המחברים שעד שנת 2050 כרבע מהמכוניות באירופה יהיו חשמליות, אך שאר המכוניות יהיו מונעות במנועים הפועלים באמצעות דלק.

 

השבועון הבריטי "אוטוקאר" מדווח שפרארי צפויה להחליף את מכונית הספורט 612 סקאלייטי במכונית ספורט חדשה שתצויד במערכת הנעה היברידית, נוסף על מנוע בנזין בעל 12 בוכנות. פרארי, שנחשבת ליצרנית רכב עצמאית, אינה מסוגלת להתחלק בסך הורדת הפליטות עם החברה־האם שלה, פיאט (שנחשבת אחת מיצרניות הרכב ה"נקיות" ביותר באירופה), ולכן תיאלץ לפתח מערכת היברידית כדי להראות הפחתת מזהמים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x