$
בארץ

מלונאים: תיירים שמבקשים שדרכונם לא יוחתם בכניסה לארץ, נכנסים ללא הטופס הנפרד

מנכ"ל התאחדות המלונות טוען כי בתי המלון לא יכולים לזכות תיירים בפטור ממס, ללא אישור כניסה לארץ. אלא שלדבריו תיירים שביקשו שדרכונם לא יוחתם, גם לא מוחתמים על טופס נפרד

יסמין גיל 15:23 02.11.09

 

בהתאחדות המלונות טוענים: תיירים שמבקשים שדרכונם לא יוחתם בחותמת הכניסה לישראל, למשל בשל נסיעותיהם למדינות ערב, נכנסים לארץ ללא הטופס הנפרד שאותו מאפשרת המדינה להחתים, ולכן לא זוכים לפטור ממס בבתי המלון.

 

במכתב ששלח בשבוע שעבר מנכ"ל התאחדות המלונות, שמואל צוראל, למנכ"ל משרד הפנים, גבריאל מימון, נכתב, "מזה למעלה משנה אנו נתקלים בתיירים רבים, שמציינים בפנינו כי לא קיבלו את חותמת הכניסה לישראל ואשרת התייר על גבי הטופס הנפרד, כאשר ביקשו שלא יוחתם דרכונם. כמובן שבמצב זה התייר נדרש לשלם מע"מ על השהייה במלון, דבר הגורם לזעם רב ולתחושה של התייר כי המלון הונה אותו".

 

"קיבלנו מהתיירים הסברים משונים לגבי היעדר מילוי הטופס הנפרד", ממשיך צוראל במכתבו, שהעתקים ממנו הועברו גם לשרי הפנים, התיירות, התחבורה וביטחון הפנים, "בין היתר, התיירים טענו בפנינו כי היה מחסור בטפסים; מיקום דלפקי הטפסים לא היה ידוע; פקידי ההגירה זירזו את התור ולכן הם הוכנסו לארץ ללא הטופס הנפרד, ועוד הסברים שונים ומשונים. כך למעשה, נכנסים לישראל אזרחים זרים, ללא כל מסמך המעיד על כניסתם לארץ. אולם ענייננו הוא בתרעומת ובכעס התיירים, על אי מתן הפטור ממס".

 

"צריכים לשים בכניסה לארץ שלטים מאירי עיניים ב-20 שפות כדי שהתיירים ידעו על חובת מילוי הטופס הנפרד", אומר צוראל ל"כלכליסט", "שהמידע יתפרסם באתר האינטרנט של משרד התיירות, שהטפסים הללו יחולקו כבר במטוסים, שיהיו אלמנטים של הסברה. תנו לנו המלונאים פתרון, שנוכל לוודא שמדובר בתיירים ולאפשר להם קבלת פטור ממס".

 

מיכל יוספוב, הממונה על ביקורת גבולות ומעברי גבול במשרד הפנים, מסרה בתגובה: "בכל העולם מחתימים את התיירים עם כניסתם למדינה, בדרכון. אצלנו זה יוצא דופן, בגלל שמדובר באזור רגיש, ולכן תייר שלא רוצה חתימה בדרכון מקבל טופס נפרד, הנמצא בכל מעברי הגבול. בשנה האחרונה פיזרנו כמיליון טפסים כאלו. מי שאמורה לבצע את ההנחיה בבדיקת הגבולות זו המשטרה".

 

ממשטרת נתב"ג נמסר בתגובה: "כל מי שמבקש את הטופס, מקבל אותו בביקורת הגבולות. כמו כן קיים דלפק כניסה לטובת הנושא, ובנוסף קיים ערוץ תקשורת לבתי המלון ולמשרד התיירות, כך שלכל דרישה הם מקבלים את האישורים".

x