תיירות

עובדי ארקיע זועמים על נשיא התאחדות המלונות: "תמיכתך באל על תמוהה ובלתי הוגנת"

זאת, לאחר שבתחילת השבוע כתב נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, לשר התחבורה, כי אין להגביל את אל על מבחינת תדירויות הפעלת הקווים לאילת

יסמין גיל 12:1513.10.09

עובדי ארקיע לא אוהבים את תמיכת התאחדות המלונות בישראל, בכניסת אל על לפעילות בקו הפנים ארצי לאילת. לאחר שבתחילת השבוע כתב נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, לשר התחבורה, ישראל כץ, כי אין להגביל את אל על מבחינת מספר התדירויות שתוכל להפעיל לעיר הדרומית, על מנת לעודד תיירות - כותב הבוקר (ג') יו"ר ועד עובדי ארקיע, יגאל כהן, לגונן: "תמיכתה הבלתי מסויגת של התאחדות המלונות באל על לאורך החודשים האחרונים, תמוהה ובלתי הוגנת".

 

מה דעתך על מניית אל על:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה
מה חושבים הגולשים ?
     
66% 0% 34%

"בטרם יצאתם לקמפיין לטובת ענק התעופה אל על", כותב יו"ר ועד עובדי ארקיע לנשיא התאחדות המלונות, "מן הראוי היה לשקול מה המשמעות וההשלכות של תמיכה בלתי מסויגת כזו. כניסת אל על תביא לתוצאות הפוכות מאלה שמבקשים גורמי התיירות: ריסוק התחרות והמתחרים. בכך ייפגעו עובדי ארקיע המשרתים את התיירות בישראל במשך שנים ארוכות".

 

עוד כותב כהן לגונן, במכתב שעותקים ממנו נשלחו גם לשר התחבורה, ולשר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, "אנו רואים בתמיכתכם העדפה ברורה ובלתי הוגנת בחברת אל על, על פני החברות האחרות הטסות במשך שנים רבות לאילת ומביאות תיירים לבתי המלון שלכם בעיר".

 

תמיכת נשיא התאחדות המלונות בכניסת אל על לקו לאילת, אינה היחידה מצד גורמי התיירות בארץ. חודש יולי האחרון היה עמוס במכתבי תמיכה דומים, שנשלחו טרם התקיים הדיון ברת"א בנושא מתן האישור לאל על.

 

נשיא התאחדות המלונות, גונן, שלח אז מכתב למנהל רת"א, גיורא רום, שבו כתב: "אנו פונים אלייך בבקשה לאפשר לאל על לטוס ולפעול בקו זה. אין כל הצדקה להגבלת התחרות בקווי התעופה בישראל".

 

גם מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, שלח בתחילת יולי מכתב למנהל רת"א שבו כתב: "לדעתנו יש לאפשר לאל על להפעיל טיסות מנתב"ג לאילת. בשנים האחרונות מונו חברות ישראליות נוספות מלבד אל על כמובילים נקובים בקווים הבינלאומיים, ורק צודק הוא לשמור על הדדיות ולאפשר לאל על להתחרות גם בתעופה הפנים ארצית". 

 

גם הבעלים של רשת מלונות פתאל, דוד פתאל, שלח אז מכתב לשר התחבורה ולמנהל רת"א, שבו כתב: "כניסת אל על לקו לאילת זה מוצר שהעיר אינה יכולה להרשות לעצמה לוותר עליו". מנכ"ל התאחדות המלונות באילת, שבתאי שי, כתב באותו חודש לרת"א: "מלונאי אילת תומכים באישור הבקשה של אל על להצטרף כמובילה בקו לאילת".

 

התאחדות המלונות: "אנחנו בעד תחרות חופשית"

 

מהתאחדות המלונות נמסר בתגובה: "עמדת ההתאחדות בנושא התנועה האווירית לאילת וממנה היא מקצועית נטו ומבוססת על הכוונה לתמוך בתעשיית התיירות באילת, שבלון חמצן עיקרי שלה הוא ההובלה האווירית. לאורך השנים סוברת ההתאחדות כי התעופה היא משאב לאומי, שבא לשרת את האינטרס הרחב ביותר של המשק הישראלי, של הציבור בישראל וכמובן של תעשיית התיירות - ולא נועד לשרת אינטרס צר כזה או אחר של חברת תעופה. אי לכך, תומכת התאחדות המלונות בישראל במדיניות תעופה ליברלית: בהגדלת תדירות הטיסות אל ישראל, ובתוך המדינה, ובהגדלת קיבולת המושבים.

  

עוד נמסר: "ההתאחדות באופן מסורתי מתנגדת לרגולציה ממשלתית בתחום התעופה ומעודדת את כללי השוק החופשי בתעופה. רק לאחרונה הביעה בפומבי ההתאחדות את עמדתה בנושא הגברת התחרות בקווי טיסות הצ'רטר לרוסיה וממנה, על מנת להגדיל את מספר התיירים המגיעים מרוסיה לישראל. אי לכך, בניגוד לנאמר במכתב, עמדת ההתאחדות מנותקת לחלוטין מהעדפת חברה תעופה כזאת או אחרת. במאמר מוסגר כדאי להזכיר כי בעבר תמכה ההתאחדות תמיכה מתוקשרת, בלתי מסויגת וגורפת בארקיע ובישראייר סביב רצונן להפעיל קווים סדירים לחו"ל, בניגוד לעמדת אל על, ואף הצטרפה כצד לדיון בבג"ץ לבקשתן של ארקיע וישראייר.

 

"עוד כדאי לומר כי נשיא התאחדות המלונות כיום, אלי גונן, בתקופת כהונתו כמנכ"ל משרד התיירות, תחת השר עוזי ברעם, קידם עם השר את מהפיכת "השמים הפתוחים". גם אז נלחם גונן כמנכ"ל משרד התיירות באופן מקצועי לקידום התחרות החופשית בשמים, אשר בין היתר, נהנית ממנה עד היום גם ארקיע".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x