מפעל הפיס: הציבור מתעניין רק בגובה הפרס ולא בסיכויי הזכייה
בכתב ההגנה שהוגש במסגרת התובענה הייצוגית נגד מפעל הפיס נטען, כי בחודש יוני האחרון נערך סקר שזוהי תוצאתו. על כן, טוענים במפעל הפיס, אין לאשר את התובענה הייצוגית
הצרכן אינו מייחס חשיבות לסיכויי הזכייה ב"לוטו החדש" אלא מתעניין רק בגובה הפרס, כך עולה מסקר שערך מפעל הפיס בחודש יוני האחרון. הסקר נחשף במסגרת כתב הגנה של מפעל הפיס שהוגש באחרונה לביהמ"ש המחוזי בפ"ת במסגרת תובענה ייצוגית המתנהלת כנגד החברה.
התביעה נגד מפעל
בתביעה שהגישו עורכי הדין מולי אהרנסון ואמיר קדרי ממשרד אהרנסון, שר, אבולעפיה אמודאי, ביקשו התובעים להפסיק את הקמפיין, דבר שהתרחש לבסוף בפועל, ולחייב את מפעל הפיס לקיים מסע פרסום, בהיקף דומה לקמפיין הקודם, שבו תוסבר לציבור "המשמעות האמיתית" של התוכנית, כהגדרתם, ובכלל זה הקטנת סיכויי הזכייה.
בכתב ההגנה של מפעל הפיס נכתב, כי הצרכן אינו מייחס חשיבות לכך שסיכויי הזכיה בפרס הראשון השתנו מהלוטו הישן, אז הם עמדו על 1 ל-13 מיליון, לעומת הסיכויים בלוטו החדש שעומדים על 1 ל-18 מיליון.
לטענת החברה, מבחינת הצרכן מדובר על סיכוי של אחד למיליונים והעובדה שהסיכויים השתנו לא מהווים "עניין מהותי בעסקה", כלומר, לא מתקיים אחד התנאים לקבלת התביעה הייצוגית. ובמסגרת הסקר, מפעל הפיס מראה כי הפרמטר החשוב ביותר מבחינת הצרכנים המשתתפים בהגרלות הוא גובה הפרס המוצע בהגרלה.