$
בארץ

בקשה לייצוגית נגד מפעל הפיס: סיכויי הזכייה בלוטו קטנו ב-38%

התובעים מבקשים מביהמ"ש להפסיק את קמפיין הפיס, ולהורות לו להסביר לציבור את "המשמעות האמיתית" של השינויים בהגרלות

מארק שון 17:06 16.03.09

 

תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית הוגשה היום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד מפעל הפיס, בטענה שהקמפיין החדש שלה בדבר "הלוטו החדש" מטעה את הציבור.

 

לטענת התובעים, דני שור ואבשלום שרון, מפעל הפיס מתמקד במסר ש"הפרסים גדלו", והוא נמנע מלגלות לציבור שסיכויי הזכיה בפרס הראשון למעשה קטנו ב-38%. התובעים מבקשים מבית המשפט שיקבע כי מדובר בהטעיה וחוסר תום לב של מפעל הפיס.

 

נוסף על כך, מבקשים התובעים להוציא צו שיפסיק את הקמפיין לאלתר ויחייב את מפעל הפיס לקיים מסע פרסום, בהיקף דומה לקמפיין הנוכחי, שבו תוסבר לציבור "המשמעות האמיתית" של התוכנית, כהגדרתם, ובכלל זה הקטנת סיכויי הזכייה.

 

מהבקשה עולה כי תוכנית הלוטו החדשה נכנסה לתוקף במהלך חודש פברואר האחרון, שהחליפה את תוכנית הלוטו משנת 2004, תוך מטרה להגדיל את מחזור המכירות של מפעל הפיס בכ-200 מיליון שקל.

 

לפי התוכנית החדשה, רוכש כרטיס הגרלה צריך לנחש שישה מספרים מתוך 37, בתוספת מספר אחד מתוך שמונה. בתוכנית הישנה רוכש הכרטיס היה צריך לנחש שישה מספרים מתוך 34, בתוספת מספר אחד מתוך עשרה.

 

"כתוצאה משינויים אלה פחתו באופן דרמטי סיכויי הזכייה בפרס הראשון", כותבים התובעים, "בשיעור של יותר מ-38%. גם אם תילקח בחשבון הגדלת סכום הפרס הראשון המינימלי הרי שתוחלת הזכייה (מכפלת סיכויי הזכייה בגובה הפרס) קטנה בכ-10%, לעומת תוחלת הזכייה בפרס הראשון המינימלי בתוכנית הישנה".

 

את הבקשה הגישו עורכי הדין מולי אהרנסון ואמיר קדרי ממשרד אהרנסון, שר, אבולעפיה אמודאי ושות'. ממפעל הפיס טרם התקבלה תגובה.  

 

מדוברת מפעל הפיס נמסר בתגובה: "סיכויי הזכייה בלוטו החדש גלויים וידועים לציבור והם מפורסמים על ידי מפעל הפיס בכמה דרכים: סיכויי הזכייה מופיעים על גב כרטיס ההשתתפות בלוטו, בעלונים לצרכן, המצויים בנקודות המכירה והוצגו במדויק במסיבת עיתונאים שערכנו לפני השקת המשחק".

 

הדוברת מסרה עוד: "בקמפיין פרסומי יש מגבלה של זמן ומקום להעברת אינפורמציה, והמסר שמועבר הוא שהפרסים גדלו. ואכן, נוספו 30 מיליון שקל לפרסים בלוטו. התביעה המדוברת טרם הגיעה אלינו".

x