$
רכב

יבואני הרכב עונים לאוצר: אנו לא מצליחים למכור מכוניות נקיות

כך עולה מתגובה שהגישו יבואני הרכב לבג"ץ, במסגרת העתירה נגד רפורמת המיסוי הירוק. לובינסקי: מכרנו רק 3 מכוניות פיז'ו 107, מכונית הבנזין הנקייה ביותר

תומר הדר 14:3030.07.09

מחריף הקרב בין האוצר לשלושת יבואני הרכב שעתרו לבג"ץ נגד רפורמת המיסוי הירוק באמצעות עורך הדין אביגדור דורות ממשרד עוה"ד שדות ושות'. לאחר שאתמול מסר שר האוצר את תגובתו לבית המשפט, מגיע תור היבואנים.

 

בתגובתם לבית המשפט מסבירים יבואני הרכב דוד לובינסקי, קרסו

וקמור שלא צפו את המהלך שבמסגרתו הודיעה רשות המסים על העלאת המס על רכב חדש מ-75% ל-90%. זאת מכיוון שתוכניתה המקורית של רשות המסים היתה להטיל את ה"קנס" וה"פרס" על שיעור מס של 75%. על פי היבואניות, ביצועו של מהלך שכזה דורש הליך חקיקה מתאים בכנסת (שלא בוצע).

 

בנוגע לטענות האוצר על "אי ניקיון כפיים" מצד יבואני הרכב העותרים בדיווחיהם על הנזקים הפוטנציאליים שיגרמו להם כתוצאה מתחרות מול דגמים בעלי שיעור מזהמים נמוך, מסבירים היבואנים שהדגמים אליהם מתייחס האוצר בקושי נמכרים בישראל.

 

כך לדוגמה מסבירים בלובינסקי - יבואנית פיז'ו וסיטרואן - שמאז הצגתה של פיז'ו 107, המכונית הנקייה ביותר בעלת מנוע בנזין, נמכרו רק שלוש מכוניות מדגם זה. גם בקמור, יבואנית ב.מ.וו טוענים שמיני קופר שמצוידת במנוע נקי אינה מכונית שנמכרת במספרים גדולים ומציגים 34 מכירות בלבד בשנת 2009.

 

פרשיית העתירה לבג"צ נגד המיסוי הירוק אמורה להסתיים בימים הקרובים עם החלטתו הסופית של בית המשפט בנושא.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x