$
קריירה

לייזי ינאי: "קיצצנו במולקולות השומן הסמויות"

הדבר החשוב ביותר ללייזי ינאי הוא לא לפטר. כנשיא וריפון ישראל, הוא העדיף לקצץ בקפה ולא בעובדים. "כלכליסט" מציג - מנהלים במשבר

הדר קנה 11:3126.07.09

לייזי ינאי הגיע לחברת וריפון לאחר אקזיט מוצלח. ב־2006 נמכרה ליפמן לוריפון תמורת 800 מיליון דולר. ינאי, ששימש בליפמן כסמנכ"ל מכירות שיווק, התמנה לסגן נשיא בכיר בוריפון העולמית ונשיא וריפון ישראל.

 

וריפון עוסקת בתשלומים האלקטרוניים ומייצרת מסופונים לקריאת כרטיסי

אשראי. המיתון נגס בשורת ההכנסות שלה, זאת בעקבות מחנק האשראי בעולם והירידה בהיקף פתיחת עסקים בארצות הברית. את הרבעון הראשון של 2009 סיכמה וריפון עם ירידה של 14% במכירות, ל־202 מיליון דולר. אולם מהלכי ההתייעלות שנקטה הובילו לפגיעה מזערית בשורה התחתונה, והיא הציגה רווח של 14 מיליון דולר.

 

מהלכים אלו כללו הקטנת ההוצאות התפעוליות, והפחתה דרסטית של המלאי. בצורה זאת וריפון יצרה 60 מיליון דולר מפעילות שוטפת ברבעון, וגם שמרה על נתח השוק שלה.

 

תובנות מהמשבר

 

ניצול הטכנולוגיה. "חשוב למצוא רעיונות חדשניים ולחשוב כיצד הטכנולוגיה יכולה לעזור לנו. עסקים גדולים במשבר מעוניינים בהתייעלות מערכת המכירות שלהם. לכן פיתחנו מערכת שסופרת אנשים שנכנסים לחנות, שמקושרת לקופה הרושמת. אנחנו יכולים להגיד לרשת חנויות באילו סניפים היתה הירידה החריפה ביותר, בכמה ירד סכום עסקה ממוצעת, כמה נכנסים לחנות לעומת כמה קונים בפועל וכדומה. זה נותן לקמעונאי המתוחכם כלי מדהים לקבלת החלטות".

 

תקציב במזומן. "בשעת משבר אנשים מעדיפים לנהל תקציב במזומן ולא לפזר תשלומים קדימה. התחלנו בפרויקט הנקרא 'דביט', סוג של עסקה שוות ערך למשיכת מזומנים דרך כרטיס שהוא מעין כספומט. יש פה שליטה על התקציב המשפחתי".

 

לא להגיב בפזיזות. "זו התובנה החשובה ביותר שלי. אנחנו ראינו את בוא המשבר כבר בקיץ שעבר, והיינו מוכנים עם תוכנית קיצוצים. התוכנית היתה פרטנית וכללה גם דיונים על סוג הקפה במשרדים, ומעבר על התקציב שורה אחר שורה עם המנהלים. התהליך ארך כמה שבועות, ובסופו יצאנו עם תוכנית קיצוצים שהתאימה את רף ההוצאות שלנו למשבר, ועם פגיעה מינימלית בעובדים. הצלחנו למצוא את מולקולות השומן הסמויות בפינות הנידחות ביותר, ולקצץ בהן במקום לפטר".

 

לייזי ינאי (49)

 

מצב משפחתי: נשוי + 2

מגורים: רמת גן

תפקיד: נשיא וריפון ישראל וסגן נשיא בכיר בוריפון העולמית

תפקידים קודמים: סמנכ"ל מכירות ושיווק בליפמן, סמנכ"ל שיווק בחטיבת מוצר בסייטקס

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x