$
רכב

איזו משפחתית הכי כדאי לקנות מחברות הליסינג

רגע לפני חום אוגוסט והמיסוי הירוק, משחררות חברות הליסינג אלפי מכוניות משפחתיות שסיימו שירות בן שלוש שנים. "כלכליסט" בדק את הדגמים הבולטים שנפלטים לשוק בימים אלה, וקבע מיהן המכוניות שיעשו לכם את הקיץ הקרוב

תומר הדר 12:2813.07.09

שוק הרכב בישראל עומד להשתנות בקרוב. שברולט קרוז ומאזדה 3 החדשה, שנבחנו במדור לפני כשבוע, עתידות להחליף בחודשים הקרובים אלפי מכוניות בנות שלוש שסיימו את "תקופת השירות" שלהן בחברות הליסינג. הללו ייפלטו אל שוק המשומשות.

 

בניגוד למצב בשוק הרכב לפני כשלושה חודשים, כיום חברות הליסינג מצליחות לגייס את המימון הנדרש לרכישת כלי רכב חדשים, ולכן הן עתידות לרכוש אלפי מכוניות. נוסף על כך, הציבור הפנים את השפעות המיתון. מי שעד היום נרתע מפני רכישת מכונית, הצליח לקבל תמונת מצב ברורה יותר על מצבו התעסוקתי ואי לכך יכול כיום גם לקבל החלטות על החלפת כלי רכב.

 

והחשוב מכל - התקופה הטובה ביותר לרכוש מכונית משומשת מהדגמים שפופולריים בחברות ליסינג היא כעת, כלומר לפני סוף החודש. הסיבה לכך היא שמחיריהן של מכוניות משפחתיות חדשות, כגון מאזדה 3 מהדור הישן, עתידים להתייקר. התייקרות של מכונית חדשה תגרור אחריה התייקרות של של אותה מכונית בשוק המשומשות.

 

אז איזו מכונית כדאי לכם לקנות הקיץ?

 

מאזדה 3 קומפורט - ביצועים עם מדבקת ליסינג

 

מאזדה 3 היא המכונית הנמכרת ביותר בישראל. סביר להניח שהמכוניות שיוצעו למכירה יהיו משנת 2006, ויעלו כ־81 אלף שקל, לפי מחירון לוי יצחק. מדובר במכוניות שנסעו 80–100 אלף ק"מ. המאזדה מספקת נוחות נסיעה סבירה והתנהגות כביש מצוינת. תא הנוסעים במכוניות הדור הקודם מעט מיושן והגימיקים שלו, כגון פסנתר אורות המשולב ברדיו, מעט נמאסו, אך מדובר בזוטות.

 

יתרונותיה הבולטים של המאזדה הם סחירות ואמינות. זוהי מכונית שקשה מאוד לשבור ורבים בהחלט ניסו. חסרונה העיקרי של המאזדה הוא המזגן, שמיקום הפתחים שלו דורש פרק זמן ארוך במיוחד לקירור המכונית.

 

טויוטה קורולה GLI - אמינות להמונים

 

הגעתן של קורולות אוטומטיות, שמשווקות במקביל לדגם בעל תיבת ההילוכים הרובוטית, תאפשר פליטה של קורולות משומשות לשוק. קורולה נחשבת נפוצה פחות בחברות ליסינג, אך עדיין אפשר לאתר מכוניות משנת 2006 שעולות במחירון לוי יצחק 78 אלף שקל. בניגוד למאזדה, שבורכה בהתנהגות כביש טובה, הטויוטה מתקשה להלהיב בתחום כלשהו, פרט כמובן לאמינות המיתולוגית שכה חשובה לצרכן הישראלי.

 

טויוטה קורולה. אמינות וסחירות טויוטה קורולה. אמינות וסחירות

 

תא הנוסעים של הקורולה, התנהגות הכביש והנוחות מקבלים כולם ציון "בסדר". יתרונה של הקורולה הוא האמינות והסחירות. ברשימת החסרונות קשה לאתר ליקוי בולט, חוץ מפגם בבוכנות בדגמים מסוימים, שדורש בירור מקיף במוסך לפני רכישה.

 

רנו מגאן סדאן - בטיחות מעל לכל

 

בלהט החיפוש אחר משפחתית קל מאוד לשכוח את הקונקורנציה האירופית. רנו מגאן מאז ומעולם שווקה מתוך שימת דגש על אביזרי הבטיחות שבה, ואכן המכונית זכתה בציונים מצוינים במבחני הריסוק. עם זאת, המכונית סובלת מתדמית בעייתית משהו בכל הנוגע לאמינות, דבר שמשתקף במחיר נמוך יחסית - 68 אלף שקל למכונית מודל 2006.

 

רנו מגאן. הנוחות מפתיעה רנו מגאן. הנוחות מפתיעה

 

לעומת מתחרות מיפן, תא הנוסעים והנוחות של המגאן הם הפתעה נעימה. עם זאת, המגאן לא תפגין רמת אמינות דומה לזו של היפניות ועלולה להפתיע בקלקולים מעצבנים ובלתי צפויים.

 

סקודה רומסטר - מוזר ומעניין

 

אמנם רוב המשפחתיות המשומשות מגיעות היישר מחברות הליסינג, שממהרות להיפטר מהן אחרי שלוש שנים, אבל לא כולן. כבר עכשיו אפשר למצוא מכוניות סקודה רומסטר שננטשו על ידי עובדים שפוטרו, ולא חזרו למעגל הליסינג. בניגוד לתדמית שדבקה בסקודה לפני שנים, כיום כבר קשה מאוד להשליך מחזיק מפתחות של סקודה ולהיתקל בבדיחות. ורומסטר היא אחת המכוניות הבולטות ביותר שעזרו לעצב את תדמיתה החדשה של סקודה.

 

סקודה רומסטר. פיק אפ משפחתית סקודה רומסטר. פיק אפ משפחתית צילום: בועז אופנהיים

 

מדובר במכונית שמשלבת יתרונות של פיק אפ, כגון מרווח עצום מאחור עם שימושיות של משפחתית. המנוע, בנפח של 1.6 ליטרים, מעט רועש, אך משודך לתיבת הילוכים אוטומטית מצוידת, שמאפשרת לרומסטר רוב הזמן לפעול בשקט. רומסטר מודל 2007 עולה כיום 69 אלף שקל, מחיר כמעט שווה לזה של מגאן בת שלוש, מה שהופך אותה לעסקה משתלמת, בייחוד לחובבי לייף סטייל.

 

פורד פוקוס - האחות של המאזדה

 

מחירה של מאזדה 3 מודל 2006 לפי מחירון לוי יצחק הוא 81 אלף שקל, סכום לא מבוטל אך מוצדק בהתחשב בעובדה שהיא נהנית ממוניטין ומסחירות מצוינים. אך בפני מי שרוצה לחסוך כמה שקלים יש עוד אפשרות: לקנות פורד פוקוס מודל 2006, שעולה כיום לפי מחירון לוי יצחק 73 אלף שקל ומבוססת על מכלולי ה־3. בעצם, הפוקוס אפילו מעט יותר מרווחת ונהנית ממזגן טוב יותר. עם זאת, הפוקוס סובלת ממנוע חלש יותר, מתא נוסעים מהודר פחות ומרמת רעש גבוהה יותר.

 

פורד פוקוס. סחירות גבוהה פורד פוקוס. סחירות גבוהה

 

בכל הנוגע לסחירות, אין לרוכשים הפוטנציאליים סיבה אמיתית לדאגה. היבואנית דלק מוטורס מכרה עשרות אלפי פוקוסים, ששימשו לעתים תחליף למאזדה 3, כאשר ציי הרכב דרשו מאזדות ואלה לא היו זמינות. מספר הפוקוסים הגדול הנע כיום בכבישי הארץ מבטיח סחירות גבוהה לדגם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x