$
תיירות

מומחה תעופה: מטוס אייר פראנס התפרק באוויר

יותר משבועיים חלפו מאז שהתרסק מטוס הנוסעים של חברת אייר פראנס מעל האוקיינוס האטלנטי - והחוקרים עדיין אובדי עצות. מומחים בברזיל הודיעו כי הנתיחות שלאחר המוות שהתבצעו בגופותיהם של כמה מקורבנות ההתרסקות מעידות כי המטוס התפרק בעודו באוויר

סוכנויות הידיעות 20:5817.06.09

מומחים בברזיל הודיעו הערב (יום ד') כי הנתיחות שלאחר המוות שהתבצעו בגופותיהם של כמה מקורבנות התרסקות מטוס הנוסעים של חברת אייר פראנס בשמי האוקיינוס מעידות כי המטוס התפרק בעודו באוויר.

 

דובר מטעם הצוות הרפואי הברזילאי שבחן את הגופות מסר לסוכנות הידיעות AP כי
הנתיחות גילו כי הנוסעים ספגו שברים באגן ובגפיהן העליונות והתחתונות. פרנק צ'יאקו, מומחה לזיהוי פלילי שעבד בעבר בשירות הוועד לאבטחה בתעופה בארצות הברית טען כי הפציעות עשויות להצביע כי המטוס התפרק בעודו באוויר. צ'יאקו טען כי עדות נוספת התומכת בהשערה זו היא העובדה שהשרידים של המטוס שנמשו ממימי האוקיינוס הם גדולים יחסית. לדבריו, אילו התרסק המטוס בים בעודו שלם, היו הגופות ושרידי המטוס שבורים לשברי-שברים.

 

מוקדם יותר היום, מסר ראש צוות החקירה הצרפתי הבוחן את ההתרסקות, פול-לואי ארליניאן, כי צוותי חיפוש איתרו עד עתה 400 פיסות משרידי טיסת אייר פראנס 447. עם זאת, הוא הוסיף כי החוקרים עדיין לא יודעים מה גרם להתרסקות המטוס, שהמריא מברזיל בדרכו לצרפת כשעל סיפונו 228 נוסעים ואנשי צוות.

 

ארלניאן הביע "מעט יותר אופטימיות בקשר לחקירה" וציין כי השרידים הרבים צימצמו את אזור החיפושים בלב האוקיינוס, צפון-מזרחית לחופה של ברזיל. "אנו במצב מעט טוב יותר מאשר בימים הראשונים", אמר במסיבת עיתונאים שנערכה בפאתי פריז. "אנו יכולים לומר שאי הוודאות קטנה יותר, לכן יש קצת יותר אופטימיות. אך מוקדם לומר מה קרה".

 

צוותי החיפוש, הנעזרים בציוד צבאי מברזיל, צרפת, ארה"ב ומדינות נוספות, עורכים חיפושים נרחבים על פני הים ובקרקעית אחר שרידי המטוס מסוג איירבוס A330 שהתרסק ב-1 ביוני. ההערכה היא שנקלע למזג אוויר סוער. ארלניאן מסר כי השרידים שנמצאו הגיעו מ"כל חלקי" המטוס, ואולם לא מסר פרטים נוספים. חלק מהשרידים היו כבדים ונדרשו מנופים להרמתם.

 

"ניתן לקבוע היום כמעט בוודאות שהמטוס כולו לא יחולץ", אמר ארלניאן. בין החלקים שטרם נמצאו, שתי הקופסאות השחורות, שבהן טמון המידע שיכול לחשוף את הסיבות לאסון התעופה הכבד. על-פי הערכות, הן נמצאות עמוק מאוד באוקיינוס. הקופסאות הללו אמורות לשדר אותות במשך כשבועיים נוספים, ולכן לא אפסו הסיכויים שעוד יימצאו. ציוד האזנה תת ימי אמריקני מתקדם הובא לאזור כדי לסייע באיתורן.

 

לפי שעה, החוקרים אינם קרובים לגילוי סיבת ההתרסקות. "זה אחד המצבים הקשים ביותר שהיו בתחום חקר אסונות התעופה", אמר ארלניאן. עד עתה התמקדה החקירה בבדיקת ההודעות האוטומטיות ששיגר המטוס דקות לפני שאבד הקשר עמו. מאחת ההודעות עלה כי חיישני המהירות הפנימיים כוסו בקרח וערערו את יציבות מערכות הבקרה במטוס. ארלניאן אמר כי רוב ההודעות "היו קשורות לאובדן האמינות של הנתונים לגבי המהירות". הוא הסכיר כי כשהמידע על מהירות הופך ללא ברור, יש לכך השפעה על מערכות אחרות במטוס המסתמכות על כך.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x