$
כלכליסט-טק

תוכנית שביט: דולרים זה לא הכל

בקיץ 2008 הבינו במכון היצוא שאי אפשר עוד להסתמך רק על מסחר עם שוקי ארה"ב ואירופה, ויש לחזק את הקשרים העסקיים עם מדינות נוספות בעלות פוטנציאל צמיחה משמעותי

גילעד נס 13:34 14.05.09

 

תוכנית "שביט" של מכון היצוא נולדה בקיץ 2008, בעת שהיה ברור שחברות ישראליות שהסתמכו באופן כמעט בלעדי על שוקי ארה"ב ואירופה ספגו מכות קשות עקב הצניחה בשערי הדולר והיורו. מאז גם התעצם המשבר הפיננסי העולמי, והצורך למצוא אפיקי יצוא אלטרנטיביים הפך להכרחי עוד יותר.

 

במכון היצוא סימנו את ארבע המדינות הנחשבות בעשור האחרון לבעלות פוטנציאל צמיחה משמעותי: ברזיל, הודו, סין ורוסיה (מדינות ה-BRIC), ולכל אחת מהן נבנתה תוכנית נפרדת שבמסגרתה המכון מארגן כנסים וימי עיון, מוציא משלחות של נציגי חברות ישראליות לטריטוריות אלו, יוזם פעילות עם חברות ייעוץ בינלאומיות ודואג לליווי צמוד של נציגיוא. התוכניות להודו וסין כבר הושקו, הבאה בתור היא ברזיל ובעתיד מתוכננת גם פעילות עם רוסיה.

 

"חברה ישראלית החברה במכון מקבלת מהמכון סל של שירותים שנועד לסייע לה לפתח את עסקיה במדינות היעד, תמורת פחות מאלף דולר", מסביר ליאור קוניצקי, מנהל חטיבת ענפים טכנולוגיים במכון היצוא. “באמצעות חברות הייעוץ שנבחרו המכון מספק לחברות הישראליות מידע על שוקי היעד, מחבר אותן עם שותפים פוטנציאליים שם, ועוקב אחריהם כדי לוודא שהחברות אכן מקבלות את מה שהובטח להן, ובאופן כללי מטפל בכל הדרוש לאיתור, הבנה ופעילות בשווקים הרלבנטיים באותן מדינות".

 

 

חשוב לציין כי העלות הבסיסית לעיל כוללת, מלבד קבלת המידע הכללי והשתתפות בתהליך הסינון של המכון וחברת הייעוץ, גם ייעוץ פרטני ראשוני, אולם חברות ישראליות שיבקשו לעשות שימוש נוסף בחברת הייעוץ יזכו להנחה כחלק מההסדר עם מכון היצוא.

 

במקביל לתוכנית "שביט" מקדם המכון כמה תוכניות סיוע נוספות, כדוגמת הקמת חנויות וירטואליות ליצואנים קטנים ותמיכה ביצואני מוצרי צריכה לא טכנולוגיים.

x