$
רכב

בלעדי: החמרה בבדיקות צמיגים ברישוי ובכביש

ל"כלכליסט" נודע שבקרוב יחלו בוחני הרישוי לבדוק את סיווג המהירות ואת התאמת סוג הצמיג לרכב, כלומר - האם הצמיג שמורכב מיועד למכונית מסחרית או פרטית

ליאור גוטמן 20:5918.03.09

משרד התחבורה "מתלבש" על הצמיגים: ל"כלכליסט" נודע שמכוני הרישוי עומדים בקרוב להחמיר את בדיקות מבחן הרישוי השנתי המתייחסות לצמיגי המכוניות. עד היום נבדקו מידות הצמיג, התאמתו להמלצות היצרן או מידת היובש של הגומי. בקרוב יחלו בוחני הרישוי לבדוק גם את סיווג המהירות ואת התאמת

סוג הצמיג לרכב, כלומר האם הצמיג שמורכב מיועד למכונית מסחרית או פרטית.

 

בנוסף להחמרה בבדיקות הרישוי, תחל משטרת ישראל לקנוס נהגים על חוסר התאמה בין הצמיגים שהותקנו במכוניות לבין המלצות היצרן. בדיקה דומה, שתתבצע לפחות פעם בשבוע, תעשה על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה שפזורות בישראל. במידה והצמיג שמותקן על המכונית הנבדקת לא תואם את המלצות יצרן המכונית - יושבת הרכב. בנוסף, צמיגיות יחויבו בניהול יומן התקנות מפורט שכולל בין השאר נתוני יצרן ורכב בנוגע לכל עסקת מכר של צמיגים.

 

"שנת הצמיג"

 

צעדים אלו ואחרים הם חלק מתוכנית עבודה שנתית של משרד התחבורה, שמבקשת להכריז על שנת 2009 כ"שנת הצמיג". יישום התוכניות יפוקח על ידי ועדת היגוי שהוקמה לאחרונה בראשות עדי צוקרמן, ראש מנהל תנועה במשרד התחבורה. "בישראל מוחלפים מדי שנה כשני מיליון צמיגים. מבדיקות שנערכו לקראת הקמת הוועדה עולה שכשל בצמיג עלול להשפיע רבות על חומרת פציעה בזמן תאונה, בוודאי ביחס לכשלים טכניים או מכאניים", מסביר אבי גלנצר, יו"ר ארגון מכוני הרישוי באיגוד לשכות המסחר וחבר בוועדת ההיגוי.

 

עוד נודע ל"כלכליסט", שמחר (ה') תתקיים ישיבה מיוחדת במשרד התחבורה שתדון ברעיון לאסור מכירה או שיווק של צמיגים משומשים בישראל. גורם בכיר שמקורב לנושא מסביר שלקוח יכול להחליף כיום ארבעה צמיגים פגומים במשומשים בעלות של 400 שקל בלבד, כרבע מעלות ארבעה צמיגים חדשים. "רוב העסקאות בתחום אינן מפוקחות והתשלום עליהן הוא בדרך כלל "שחור", מסביר הגורם. לדבריו, במציאות של קושי כלכלי קל יותר לבחור ברכישת צמיג משומש, מה שעלול להשפיע לאורך זמן על בטיחות נהג המכונית והנוסעים ברכב. "במידה ונמכר צמיג משומש נבקש לחייבו במתן אחריות של שנה על הסחורה", מסר הבכיר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x