• תפריט
רכב

פרסום ראשון: חברות הטרייד אין נגד לוי יצחק: "הרסת את ענף הרכב"

במהלך הרצאה שערך יצחק הושמעה כנגדו ביקורת מפורשת מצד בכירים בענף הרכב. יו"ר ארגון חברות הליסינג וההשכרה: "אסור שלוי יעסוק בתחזיות"

ליאור גוטמן ותומר הדר 17:2825.02.09

האם חברות הטרייד אין יוצאות נגד לוי יצחק? היום (ד'), במהלך הרצאה שערך יצחק באירוע בלשכות המסחר, הושמעה נגדו ביקורת מפורשת: "יצרת שואה בענף הרכב" אמר ללוי שמוליק קליין, מנכ"ל חברת הליסינג וההשכרה קל אוטו. "הרסת את ענף הרכב. כל הנבואות שלך לגבי השוק לא התגשמו. לא ייתכן שבישראל יהיה גורם אחד פרטי שקובע את ערכן של מכוניות".

 

"אסור שלוי יצחק יעסוק בתחזיות" אמר מוני בר, יושב ראש ארגון חברות הליסינג וההשכרה באיגוד לשכות המסחר, "לא הייתי רוצה לראות מצב בו לוי יצחק נופל בלשונו, כפי שקרה השנה כשהוא סיפר שהמחירון ירד בעשרה אחוזים. מהלך זה שיתק את שוק הרכב המשומש בישראל". "המחירון לא מדביק את קצב הביקוש" טען בר, "יש דגמים שנמכרים מעל למחירון ועדיין מחירם נמוך במחירון המודפס. לא ייתכן מצב בו מכונית נמכרת מעל למחירון. המחירון פשוט נמוך מדי. מעבר לזה, מבצעים משפיעים על מצב השוק ועובדה זו אינה משתקפת במחירון". 

 

במהלך הרצאתו של יצחק אף התעורר ויכוח בינו ובין אורי דגמי, יו"ר ארגון סוחרי הרכב באיגוד לשכות המסחר: "אני מציע להקים ועדה שתשב אחת לשלושה חודשים ותסביר לך איפה יש טעויות במחירון. יש מכוניות שאין להשיג אותן ולא ניתן להשיג אותן, ולא תמיד חייבים להעלות את מחירן. השיטה של להעלות מחיר ואח"כ להוריד היא פסולה בעיני, גם בגלל שיש מכוניות שאין להן ביקוש. למשל יגואר - דגם מסוים אצלך במחירון 103 אלף שקל, אבל לקוחות לא משלמים מעל ל-80. אם רכב יוקרה מתומחר ב-600 אלף שקל באופן קבוע, אבל בפועל הוא נמכר כבר כמה חודשים ב-380 אלף שקל אז חייבים לתת על זה את הדעת".

 

 


 

"בדצמבר יבואני הרכב לא ימכרו מכוניות בגלל השיטה הזו. אם אני רוכש היום רכב חדש אצל היבואן בהנחה אדירה, מחירו זהה למחיר של אותו דגם במצב משומש" אמר דיגמי, והוסיף: " מבצעי הנחות הנרחבים שיבואני הרכב מעניקים בימים אלו כלל לא מתבטאים במחירון".

 

דני שמעוני, מנכ"ל חברת הליסינג וההשכרה הרץ, אמר כי "שיטת התמחור של לוי יצחק יוצרת הבדלי מחיר של חצי אחוז בין מכוניות שעלו לכביש בין דצמבר לינואר".

 

עם זאת, למרות הביקורת ציינו בר ודגמי שחברות הליסינג והטרייד אין מחויבות לתמוך במחירון הרכב של יצחק, בייחוד לאור העובדה שלאחרונה קמו למחירון מספר מתחרים.

 

לדברי יצחק שנאמרו בהרצאה, סקרים, טלפונים, איסוף ומעקב אחר מודעות מכירת רכב באתרי האינטרנט, פגישות עם בעלי מגרשים ומעקב אחר זמן מכירת דגם מסוים הם מקצת השיטות בהן הוא משתמש. לדבריו, מדי חודש מבצעים סוקרים מטעמו כאלף שיחות טלפון אנונימיות לבעלי מכוניות, במהלכן הם אוספים נתונים לגבי דגמים פופולאריים או המחיר המבוקש. יצחק מסיפר שלאחר תקופה מתבצעת שיחת טלפון נוספת כדי לוודא האם הרכב נמכר ובאיזה מחיר, מהלך שמשלים את המידע שנאסף על ידו לגבי כל מכונית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x