$
רכב

היפניות התייקרו? בקרוב גם אצל לוי יצחק וחברות הליסינג

התייקרות המכוניות היפניות החדשות, עליה הודיעו בימים האחרונים היבואנים, תקבל ביטוי גם במחירי היפניות המשומשות במחירון הקרוב של לוי יצחק. כך יעלה גם שווי ציי הרכב של חברות הליסינג, שעפ"י הערכות, שליש עד חצי ממנו מורכב מדגמים שונים של מאזדה

ליאור גוטמן 16:4027.01.09

משבר האשראי של חברות הליסינג הצטמק בן לילה: ההתייקרות האחרונה במחירי המכוניות היפניות צפויה לשדרג את ערך ציי הרכב שבבעלות החברות במיליוני שקלים. הסיבה: בתחילת חודש פברואר יתפרסם המחירון החדש של שמאי הרכב לוי יצחק - באמצעותו אומדות החברות את ערך ציי הרכב שלהן - ובו

יבואו לידי ביטוי ההתייקרויות האחרונות של המותגים היפנים.

 

"אנו עובדים בימים אלו על המחירון החדש. בחלק מהדגמים יהיה שינוי", אישר היום (ג') לוי יצחק ל"כלכליסט".

 

אתמול (ב') הודיעו דלק רכב, יבואנית מאזדה, וחברת מאיר, יבואנית הונדה, על ייקור חלק מדגמי המכוניות בשיעור של בין 4% ל-7%. הכרזה זו מצטרפת להתייקרות שנרשמה בדגמי סובארו באמצע החודש הנוכחי. חלקן של המכוניות היפניות בתמהיל חברות הליסינג משמעותי ועל-פי ההערכות בענף, בין שליש לחצי מצי הליסינג של החברות הגדולות מורכב ממכוניות מאזדה.

 

"למרות שרבים מבקרים את שיטת קבוצות שווי השימוש, לפעמים יש בה יתרונות - כל עלייה במחיר רכב חדש מתורגמת לעלייה במחיר הדגם המשומש", מסביר יואב הורביץ, מנכ"ל חברת הליסינג AVIS. לדבריו, העלייה במחיר המכוניות החדשות תגרור גם התייקרות מסוימת במחירי המשומשות - ששוכנות במגרשי המכירה של החברות - כך שהתמורה של חברות הליסינג עבור רכב משומש תגדל אף היא.

 

אבל האם העלייה בערך ציי הרכב מבשרת על שובם של גיוסי ההון מצד חברות הליסינג? תלוי את מי שואלים. אחד מבכירי הענף אמר היום, שחברות בכירות בשוק ההון כבר החלו לבדוק אפשרות של הנפקת מניות לקראת חודש אפריל, אולם יובל בן זאב, ראש מחלקת המחקר של כלל פיננסים ברוקראז', ממהר לצנן את ההתלהבות: "שוק ההון בקיפאון ואף אחד לא מנפיק אג'ח בימים אלו. ענף הרכב במשבר וניסיון לגייס הון ממקור לא יציב - יידחה על הסף".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x