בלעדי: המכונית הרוסית לאדה בדרך לישראל - בעקבות המיתון
הביקוש למכוניות זולות מזנק - וכמה גופים ישראליים כבר מנהלים מגעים עם יצרנית המכוניות הרוסית בניסיון לתפוס את פלח השוק הנמוך
קונצרן אוטוואז, שנוסד ב־1966 בסיוע ידע איטלקי, נמנה
בתחילת שנות ה־90 הוחזק זיכיון היבוא למכוניות לאדה בידי חברת פראמונט. ב־1997 עבר הזיכיון לידי חברת מפרם סוכנויות, שהחזיקה בעבר בזיכיון היבוא של חברת טאטא ההודית (ועוסקת ביבוא ציוד חקלאי). מכירות המותג דעכו עד להפסקת היבוא, כיוון שמחירן של המכוניות לא הצליח להתחרות בזה של המתחרות היפניות.
המיתון הנוכחי שינה את כללי השוק ויצר דרישה למכוניות זולות: כך, לדוגמה, עתידה קרסו, יבואנית רנו, להציג בקרוב את רנו לוגאן (שמיוצרת ברומניה). פלח השוק הנמוך הוא זה שאליו צפויים לכוון גם היבואנים העתידיים של לאדה.
למרות המחירים הזולים של מכוניות לאדה, יצרני הרכב הרוסים אינם חסינים בפני השפעות המשבר הכלכלי. באוקטובר דיווחה התקשורת הרוסית שאוטווואז ביקש מן הממשלה שורת הלוואות כדי להמשיך בפעילות שוטפת - זאת לאחר שבמרס נרכשו 25% מהקונצרן על ידי רנו הצרפתית.
מאוטוואז נמסר: "הקונצרן מעוניין לחדש את מכירותיו בישראל, ומקיים מגעים עם כמה זכיינים פוטנציאליים להקמת רשת הפצה למכוניות לאדה".