$
תיירות

אגודת התעופה הכללית: "ניהול התעופה האזרחית לידיים אזרחיות"

מובילה מהלך להגשת בג"ץ נגד משרדי הביטחון והתחבורה, רשות תעופה אזרחית ורשות שדות התעופה "לשחרור חיבוק הדב של צה"ל, שמחזיק את האחריות על הפיקוח האווירי האזרחי בשדות התעופה הפנים ארציים"

יסמין גיל 17:0009.12.08

אגודת התעופה הכללית מובילה מהלך להגשת בג"ץ נגד משרדי הביטחון והתחבורה, רשות תעופה אזרחית (רת"א) ורשות שדות התעופה (רש"ת) "לשחרור חיבוק הדב של צה"ל, שמחזיק את האחריות על הפיקוח האווירי האזרחי בשדות התעופה הפנים ארציים", אומר עו"ד ירון אפרת, יו"ר האגודה.

 

כפי שפורסם לראשונה ב"כלכליסט", שירותי הפיקוח האווירי בשבת ובחג, בשדות התעופה בחיפה ובשדה-דב בתל אביב, יופסקו ב-19 בדצמבר. זאת, בהמשך להחלטה של צה"ל - השולט על המרחב האווירי באזורים אלו ומספק פיקוח גם למטוסים אזרחיים - שלא לגרום לחיילים לחלל את השבת.

 

כבר לפני כשנה הורה הרב הראשי של חיל האוויר, סגן אלוף משה ראבד, להסיר את הפיקוח שמעניק הצבא לתעופה האזרחית, אולם בעקבות לחץ שהפעילו חברות התעופה ישראייר וארקיע, הפועלות במקום, הוחלט להקפיא את המהלך.

 

"זה בג"ץ מהפכני"

 

כעת כאמור, פועלת אגודת התעופה הכללית, בצירוף מספר חברות פרטיות המספקות שירותי תעופה כללית: עיט, אופק, כנפי פז וסקיי - להגשת בג"ץ שעיקרו העברת הפיקוח בשדות הפנים ארציים מצה"ל, לרשויות התעופה האזרחיות. "זה לא סתם בג"ץ בסדרה של בג"צים", אומר עו"ד אפרת, "אלא בג"ץ מהפכני שייתכן ויתחיל תהליך דרמטי מבחינתנו, וזה שניהול התעופה האזרחית יעבור לרשויות האזרחיות".

 

התעופה הכללית, הפועלת בעיקר בסופי השבוע, מפעילה טיסות שכר ליעדים קרובים, מוניות אוויר, בתי ספר לטיסה, צילומי אוויר, טיסות מנהלים, טיסות רומנטיות, סיורים בשמי הארץ ועוד. עו"ד אפרת אומר, כי הוא "מקווה שיצטרפו לבג"ץ כמה שיותר חברות וגופים מתחום התעופה האזרחית, על מנת שנציג חזית אחידה".

 

שדה דב, תל אביב שדה דב, תל אביב צילום: גלעד קוולרציק

 

אגב, עד קבלת החלטה משפטית בנושא, שתיארך זמן, יבקשו נציגי התעופה הכללית הוצאת צו ביניים להקפאת ההחלטה להפסיק את הפיקוח ב-19 בדצמבר: "כל הקשר האווירי בין מרכז הארץ והפריפריה, יפסיק בסופי שבוע ובחגים. חד וחלק", אומר עו"ד אפרת, "זה דבר שלא היה מאז קום המדינה".

 

צה"ל: "לא בטוח שה-19 בדצמבר זה ה-D DAY

 

בתוך כך, גורם בצה"ל אמר אתמול (ב') ל"כלכליסט": "הצענו יותר מחלופה אחת לרשויות התעופה האזרחיות, למשל שאנחנו נעביר את רשימת פקחי הטיסה המילואימניקים והם יגייסו אותם לעבודה בשבתות. גורמי התעופה בחרו שלא לקדם את הפתרון הזה. לאורך השנה עשינו לא מעט ניסיונות לקדם פתרון, מתוך הבנה שהמצב הנוכחי לא יכול להימשך, שכן אנחנו מאלצים חיילים, לא רק דתיים, לחלל שבת".

 

עוד אמר אותו גורם צבאי: "גורמי התעופה האזרחית נוקטים בגישה שאם הם לא יתייחסו לבעיה, היא תיפתר מעצמה. בעבר פעילות התעופה האזרחית לא הייתה בהיקפים שהיא כיום בשדה דב ובחיפה, והדבר מצריך מציאת פתרון".

 

לגבי תאריך היעד, ה-19 בחודש, אומר אותו גורם: "אני לא יודע אם זה ה-D DAY, אבל בוודאי הכוונה למצוא פתרון בקרוב מאוד. כשרצינו לעצור את הפיקוח באפריל חיכינו שיעברו החגים, לאחר מכן עונת הקיץ, אחר כך שוב החגים - הכוונה היא בהחלט שהפעם יימצא פתרון".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x