מבחני רכב

נסיעת מבחן לפאסאט CC: איכותית, יפה אבל עדיין פולקסווגן

דגם הקופה של פאסאט הוא קצת כמו המנהלים האלה, שעושים בשקט עבודה מצוינת, אבל לא מצליחים לבלוט ולזכות בתהילת עולם. ככה זה כשבפרונט מתנוסס לוגו של מכונית העם

תומר הדר 10:4924.11.08

ערד נשפכת לכיוון ים המלח בשצף של מים בצבע עכור. ברדיו דיברו על שיטפונות, אבל החלטנו להמשיך לכיוון מדבר יהודה. קטע מהכביש לפנינו נראה כאילו נשטף על ידי נחשול מים שהעלים קטע ממנו, חושף כמה ענפים, אבן גדולה ומשהו שנראה כמו פגר של כבשה. האינסטינקטים פועלים ברגעים האלה מהר: בלימה, מבט במראה האחורית, טלפון לאישה לחלוק את החוויה. שלום לים המלח.

 

סיפורה של פולקסווגן פאסאט CC מתחיל במקום מעניין: אצל המתחרים במרצדס. ב־2004 מישהו שם החליט לקחת את דגם המנהלים E CLASS ולפסל אותו מחדש בקווים ספורטיביים, וכך באה לעולם ה־CLS - קופה שהגדירה מחדש את ז'אנר מכוניות המנהלים: מצד אחד ספורטיבית, מצד שני אלגנטית - ומגיעה בחבילה עם ארבע דלתות. בפולקסווגן ראו כי טוב, והחליטו שהם רוצים גם. פאסאט CC (COMFORT COUPE) מתיימרת לשלב נוחות של רכב מנהלים עם צדודית נמוכה של מכונית ספורטיבית. השימוש בפלטפורמה של פאסאט כמובן אִפשר לפולקסווגן לקצץ בעלויות. בדומה לתרגיל שעשו במרצדס, גם בפולקסווגן הנמיכו את הגג בחמישה ס"מ, האריכו את הגוף ב־2.7 ס"מ, והרחיבו את גוף הרכב ב־3.6 ס"מ. במידה רבה, הפאסאט CC סותמת חור בקשת הדגמים מבית פולקסווגן: היא מתברגת היטב בין לימוזינת הפאר פייטון, שאינה מיובאת לישראל, ובין הפאסאט הרגילה.

 


 

דוגמנית צנועה

 

כשהיא נוצצת בשמש החורפית, הפאסאט CC נראית מרשימה במיוחד. הצללית הנמוכה, הגלגלים הגדולים והצבע השחור המלכותי מקנים את הרושם שמדובר לפחות באאודי A6 מעוצבת. אבל לא די בעיצוב נאה כדי לרכוש את אהדתם של הנהגים בארץ - גם המיתוג חשוב לא פחות. בניגוד ל־CLS, שממותגת כדגם עצמאי ונפרד מהמכונית שעליה היא מבוססת, הפאסאט CC עדיין נושאת את השם פאסאט. אם בפולקסווגן היו שולחים פקס דחוף למחלקת המצאת השמות המוזרים, זו שאחראית על הטיגואן, אולי היו ממציאים שם חדש, נניח "טיגוראן", ואז היה הרבה יותר נוח לעכל את זהותה.

 

מבפנים, כמו בכל פאסאט, קשה למצוא פגמים. כל הפונקציות של מערכת השמע, הניווט והטלפון מרוכזות על גבי מסך נגיעה גדול. מציאת תנוחת ישיבה נוחה היא עניין של מה בכך, הודות למנגנון הכיוון החשמלי של מושב הנהג. אך כאן גם טמונה בעיה: תא הנוסעים דומה מדי לזה של פאסאט רגילה, זו של פשוטי העם. נכון שהמושבים המצוינים עשויים מעור, ולוח המחוונים מוקף בגוני עץ, אבל שלא תטעו - עדיין מדובר בפאסאט. מבט במראה האחורית מזכיר לנו שזו מכונית שמנסה להיות קופה. החלון האחורי של הפאסאט הרגילה הצטמצם לכדי חרך צנוע בלבד. את מחיר העיצוב משלמים מאחור: נוסע ממוצע מסתכן בלחטוף מכה בראש מהגג במקרה של כניסה לבור בכביש.

 

בהימלטות מאיתני הטבע הפאסאט מרשימה, כל עוד המהירויות נשארות שפויות. מנוע ה־2.0 ליטרים מצויד במגדש טורבו ומפיק 200 כוחות סוס. ניכר שבפולקסווגן עשו עבודה מקיפה כדי להשתיק את שלל הרעשים המענגים שהמנוע הזה, בשינויים קלים, מפיק בגולף GTI הספורטיבית. אבל הדבר האחרון שאני צריך כרגע הוא קצב שפוי. הכפתור הקטן ליד ידית ההילוכים מקשיח את בולמי הזעזועים של הפאסאט וגם את ההגה לנסיעה מהירה, אך גם חושף את חולשותיה של הפאסאט: 200 כוחות סוס גורמים לגלגלים הקדמיים להסתחרר בסיבובים. הבורות שזרועים כמו מוקשים בכביש שסביב ים המלח גורמים לפאסאט לקפץ, לחבוט ביושבי הרכב, וגם לחשוף חולשה מטרידה: רעש בלתי מזוהה מכיוון לוח המחוונים. בחו"ל נמכר גם דגם של פאסאט CC עם מנוע בנפח 3.6 ליטרים שמעביר את כוח המנוע אל ארבעת הגלגלים, אך גרסה זו אינה משווקת בישראל. בעלייה לירושלים עדיף לתת ל־CC לעשות את מה שהיא יודעת: לשייט במצב "נוחות" בשקט מופתי. בזה היא מצטיינת. מומלץ לפזול מדי פעם אל שעון המהירות, כי גם ב־160 קמ"ש שוררת בתא הנהג שלווה כאילו הרכב מזדחל במהירות חוקית.

 

מלכוד המיתוג

 

בערב, לצלילי מטח הגשמים, הפאסאט CC שבה בשלום לתל אביב, אבל יוצרת עבורנו דילמה: אם היינו חובבי פולקסווגן שרוצים פאסאט בכל מחיר, היינו רוכשים את ה־CC ומוותרים על מושב אחד מאחור ועל מרווח לראש הנוסעים, הכל בשם העיצוב. אבל אם היינו קונה פוטנציאלי של מכוניות מנהלים, כזה שמחפש מותג חזק ויוקרתי שיתנוסס על מחזיק המפתחות המעוצב ובפרונט של האוטו - היינו קצת מתקשים לספר לחבר'ה שיש לנו פאסאט, אפילו אם מדובר בגרסה המעוצבת. A4 עם נפח מנוע של 2.0 טורבו, עוד דגם שמיובא על ידי צ'מפיון מוטורס, עולה פחות ומגיע עם סמל הטבעות היוקרתי והנחשק.

 

נראה שבדומה לבורות בכבישי ים המלח, הפאסאט CC נופלת גם למלכודת מיתוג: היא יותר מדי מפוארת ויקרה מכדי להיקרא פאסאט, אבל לא מספיק מפוארת מכדי להתהדר בשם אאודי. מי יודע, אולי בסיבוב הבא יקראו לה טיגוראן.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x