$
רכב

בלעדי: דורנט נקלעה לקשיים תזרימיים

מחנק האשראי מגיע גם לליסינג: החברה שילמה רק מחצית ממשכורת אוקטובר ל־90 העובדים. דורנט טרם קיבלה תשובה מהבנקים אם יעניקו לה מימון

נעמה סיקולר וליאור גוטמן 21:4403.11.08

הקשיים בגיוס כספים ממקורות מימון החלו לתת את אותותיהם גם בענף הרכב - ל"כלכליסט" נודע שחברת הליסינג דורנט נקלעה לקשיים כספיים המעיבים על המשך פעילותה. ללא מימון נוסף עלולה החברה להיסגר.

ל"כלכליסט" נודע כי החברה לא שילמה אתמול במלואן את משכורות אוקטובר לעובדים. החברה

העבירה לחשבונות הבנק של 90 העובדים חצי מהשכר המגיע להם.

 

דורנט נמצאת בבעלות הקבוצה ההולנדית סטומהאמר אמסטרדם אן.וי, והיא פעילה בשוק הליסינג יותר מעשר שנים. על פי ההערכות בענף, גודל צי הרכב שברשות החברה נאמד ב־4,000 מכוניות, מדובר בהערכות בלבד, מכיוון שהחברה היא בבעלות פרטית.

 

גורם בכיר בענף הליסינג סיפר ל"כלכליסט" כי החברה אספה לאחרונה את העובדים, סיפרה להם על קשיי המימון ואמרה כי היא מנסה לאתר מימון להמשך פעילותה.

 

מדובר בסנונית ראשונה למחנק האשראי והשפעתו על שוק הליסינג. מכיוון שגיוס אג"ח היה מקור המימון העיקרי של חברות הליסינג בשנים האחרונות, סגירת שוק המימון החוץ בנקאי מציבה בעיה קשה לחברות הליסינג, במיוחד אלה שמונפו במינוף גבוה. בהיעדר אפשרות ריאלית לגייס כסף בשוק ההון, על החברות להידפק על דלתות הבנקים כדי להשיג את המימון המבוקש. גם דורנט פנתה בימים האחרונים לבנקים, אך ככל הנראה טרם קיבלה מהם אינדיקציות כי יעניקו לה את הגיוס המיוחל. הפעם האחרונה שבה פנתה דורנט לשוק ההון היתה באפריל, אז גייסה החברה 80 מיליון שקל.

 

גם אם דורנט תעבור את המשבר הנוכחי בשלום ותשיג מימון להמשך פעילותה, אתגר נוסף צפוי לעמוד בפני החברה ובפני שוק הליסינג ב־2009. חברות הליסינג מתפרנסות מדמי שימוש חודשיים, אך גם ממכירת כלי הרכב בשוק יד שנייה, ועדכון מחירי הרכב הצפוי בינואר צפוי להקטין משמעותית את שווי ציי הרכב שברשותן.

 

מדורנט לא נתקבלה תגובה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x