$
תיירות

הטייסים: העלאת האגרות בנתב"ג מהווה סכנה לפרנסתם של אלפי עובדים

לדברי יו"ר איגוד הטייסים, בועז חטיבה, רשות שדות התעופה יכולה לגייס הון באמצעות הנפקת אג"ח - במקום ייקור האגרות

יסמין גיל 16:1630.10.08

פחות משבוע לפני הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בעניין תוכנית רשות שדות התעופה (רש"ת) להעלות את האגרות בנתב"ג לנוסעים ולחברות התעופה כדי לממן פרויקטים בתחום התשתיות - איגוד הטייסים הארצי מפשיל שרוולים.

 

בדוא"ל ששלח הבוקר קברניט בועז חטיבה, יו"ר איגוד הטייסים, לח"כ

ישראל חסון, יו"ר ועדת הכלכלה, הוא כותב: "מימוש התוכנית להעלאת האגרות יפגע בתעופה הישראלית, יציב אותה בעמדת נחיתות קשה עוד יותר מול התעופה הזרה, ולפיכך מהווה איום על מקור פרנסתם של אלפי עובדים בענף התעופה".

 

יו"ר האיגוד אף מצרף מכתב שנשלח אל מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, בתחילת החודש ובו פירוט עמדת האיגוד. חטיבה כתב לסיטרמן כי "התוכנית להעלאת האגרות במתכונתה הנוכחית תפגע בעיקר בחברות התעופה הישראליות ובעובדיהן. זאת מאחר שתחול על כמחצית מנפח פעילותן, לעומת חלק שולי אצל החברות הזרות.

 

"חשוב לציין כי אין לנו כל התנגדות לתוכניות הפיתוח עצמן. על פניו נראה שמרביתן חיוניות, אם כי לא כולן קשורות עם בטיחות טיסה, בניגוד לרושם שמנסים ליצור, וחלקן כאלו שיביאו בעתיד להגדלת הכנסות הרשות".

 

יו"ר הטייסים מציע פתרונות מימון חלופיים לרשות שדות התעופה, במקום האגרות המוגדלות: "על פי חוק הרשות, היה עליה להקים קרנות ולצבור כספים למימון תוכניות הפיתוח. כמו כן, הרשות יכולה לגייס הון בדרך של לקיחת הלוואות והנפקת אג"ח. ישנן חלופות רבות למימון תוכנית ההשקעות של הרשות, באופן שלא יפגע בחברות התעופה ולא יטיל עול כבד מידי על ציבור הנוסעים".

 

איגוד הטייסים מייצג 700 טייסים ומהנדסי טיסה המועסקים בחברות ארקיע, ישראייר, אל על, ק.א.ל והתעשייה האווירית.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x