$
רכב

"רכישות הרכב הפרטיות עוד לא מושפעות מהמשבר"

מומחה הרכב שחר זיו מקבוצת רו"ח זיו האפט צופה פגיעה בחברות הליסינג. "עסקים גדולים לא יזדרזו להחליף ולשדרג את ציי הרכב". המגזר הפרטי יאט את הרגלי הקנייה רק כשהשכר יתחיל להישחק

תומר הדר 08:4516.10.08

המשבר הכלכלי מתחיל להשפיע על ענף הרכב והיבואנים כבר מתחילים להרגיש היחלשות של תנועת הלקוחות באולמות התצוגה. שחר זיו, שותף בכיר בקבוצת רואי החשבון והייעוץ העסקי זיו האפט, מתמחה בניתוח ענף הרכב ומייעץ לכשליש מיבואני הרכב בישראל. לדבריו, שוק הרכב בישראל אכן ייכנס למיתון,

אך השפעת המיתון תשתנה בהתאם לאופיו של הצרכן.

 

"הגורם הדומיננטי ביותר מבין מאפייני שוק הרכב הישראלי הוא מספר המשתמשים", מסביר זיו. "בישראל נוספים מדי שנה 35 אלף בתי אב שזקוקים לאמצעי נסיעה כלשהו, ועבור רובם התחבורה הציבורית אינה אופציה. המגזר העסקי של שוק מכוניות הליסינג צפוי להיפגע ראשון. גם עסקים גדולים לא יזדרזו להחליף ולשדרג את ציי הרכב שלהם. גל פיטורים אפשרי יאלץ אותם לוותר על מכוניות צמודות ולהחזירן לחברות הליסינג. מחנק האשראי העולמי יקשה על חברות הליסינג להשיג מימון בתנאים שהשיגו בעבר, והן יצטרכו לייקר את עלויות הליסינג ללקוח הסופי".

 

לדבריו, "במגזר הפרטי ייקח למיתון זמן עד שיחלחל לתודעה. אמנם מבחינה פסיכולוגית חלק מהקונים הפרטיים לא ימהרו לקנות מכונית, אך ההאטה האמיתית בקצב הרכישות של הפרטיים תורגש רק כהשכר הריאלי יתחיל להישחק, באופן שיצמצם את יכולת הרכישה של הלקוח הפרטי".

 

באשר לשוק המכוניות המשומשות, זיו אינו צופה פגיעה מיידית: "שוק המשומשות לא יסבול בגל הראשון של המיתון, מכיוון שרוכשי מכוניות משומשות מונעים על ידי הצורך המיידי ברכישה, רובם שלא למטרת מותרות. אך אם כל שוק הרכב יאט את פעילותו תורגש ירידה מסוימת בנפח המכירות".

 

האלמנט שעלול להשפיע יותר מכל על שוק הרכב בארץ הוא שערי המטבעות: "בימים האחרונים השתנו יחסי הכוחות בין היורו לדולר. ייתכן שיבואנים שמשלמים כיום בדולר ייפגעו ולא יוכלו להעניק הנחות לציי רכב.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x