פרטנר מחקה את הזכרונות, הלקוח יקבל 500 דקות שיחה
בית המשפט לתביעות קטנות פסק כי פרטנר לא תפצה כספית את הלקוח, אך תעניק לו 500 דקות שיחה כדי לשחזר את זיכרונותיו
מי לא מכיר את חרדת אבדן הזכרונות בעת שדרוג, החלפה או תיקון של טלפון סלולרי. בית המשפט לתביעות קטנות ברחובות, שדן בעניין זה, פסק בתחילת השבוע, כי לקוח שאיבד את רוב זכרונותיו לאחר החלפת מכשיר, לא יפוצה בפיצוי כספי, אלא יקבל הטבה של 500 דקות שיחה, שיוקדשו, אם ירצה, לשחזור זכרונותיו.
טען לין, כי בין מספרי הטלפון שאבדו היו מספרים רבים של אנשים העובדים בחו"ל, עמיתים למקצוע, קשרים חברתיים שונים שיצר לאורך שנים, אנשי קשר עסקיים הקשורים לעבודתו וכן מספרי טלפון ישנים, שהשימוש בהם לא היה יום-יומי, וכי רבים ממספרי הטלפון האבודים לא ניתנים לשחזור ואלה הניתנים לשחזור- שחזורם כרוך בעבודת פרך ובבזבוז זמן וכסף.
פרטנר טענה כי אין היא אחראית על מה שאירע לאחר שהתובע בדק ועזב את מרכז השירות, והוסיפה כי היא ניסתה לאתר את המכשיר הקודם אך המכשיר לא נמצא. בנוסף, הסבירה פרטנר, כי במעמד ביצוע השדרוג, היא ביצעה העתקה של הזכרונות שהיו מצויים במכשיר הראשון, והתובע, אשר בדק את המכשיר החדש עם מסירתו לידיו, לא יכול היה להוכיח שמה שהועתק לא היו כל הזכרונות.
עוד טענה פרטנר כי האחריות חלה על התובע בכך שלא בדק היטב את הטעון בדיקה ולא דאג לגבות את המידע המאוחסן מהמכשיר הקודם למכשיר החדש.
בית המשפט פסק כי התובע לא הוכיח שהיו במכשיר הקודם 130 מספרי טלפון ושכל המספרים האלה הם כה חשובים ושהוא עצמו לא יכול לשחזר אותם. בית המשפט הוסיף כי "המקרה הוא מקרה מצער וייתכן שבעת השדרוג אכן אבדו לתובע מספרי טלפון, ברם התובע לא הוכיח מהו מספר זה והתובע לא הוכיח, שקיים קושי לשחזר אותם מספרים על ידי שיחות טלפון נוספות לשם איתור המספרים האבודים".
בסופו של דבר, נפסק לתובע פיצוי של 500 דקות שיחה ללא תשלום, שבעזרתם יוכל התובע לשחזר את הזכרונות.