$
רכב

לובינסקי תייבא מכוניות מתוצרת הקונצרן הסיני SAIC

מדובר בקונצרן הרכב הגדול בסין, שמכר כ-1.7 מיליון מכוניות בשנה האחרונה. ללובינסקי אחזקות באי.די.בי, שהודיעה היום אף היא על כוונתה לייבא מכוניות סיניות

ליאור גוטמן 15:5825.09.08

חברת דוד לובינסקי, יבואנית פיג'ו וסיטרואן, קיבלה אמש את הזיכיון לייבוא מכוניות מתוצרת קונצרן הרכב הסיני SAIC. מדובר בקונצרן הרכב הגדול בסין, שסך המכירות שלו בשנה החולפת נאמד ב-1.7 מיליון מכוניות.

 

מנור. הסיניות תעמודנה בתקנים מנור. הסיניות תעמודנה בתקנים

"החוזה בין הצדדים נחתם אתמול בלילה", מספר דורי מנור, מנכ"ל דוד לובינסקי. "מדובר בסיומו המוצלח של רומן שארך כשנתיים עם הסינים. להערכתי, כבר ברבעון השלישי של 2009 נתחיל בשיווק המכוניות הסיניות בישראל".

 

SAIC נסחרת בבורסה הסינית וברשותה כמה מותגי רכב חדשים וישנים, בהם רובר וסאן יונג. בנוסף מקיים הקונצרן שיתופי פעולה בתחום הרכב עם פולקסוואגן וג'נרל מוטורס. ערכה המאוחד של החברה נאמד ב-15 מיליארד דולר, והיא מעסיקה כ-34 אלף עובדים.

 

לדבריו מנור, לאחר רכישת רובר, העבירה SAIC כ-120 מהנדסים מבריטניה לסין, במטרה לשכלל את ייצור המכוניות ולהתאימו לסטנדרטים המקובלים באירופה.

 

בשלב זה, מסרב מנור להתחייב אילו דגמים יגיעו לישראל, אך הוא מבטיח כי כל המכוניות יעמדו בתקינת הרכב המקובלת באירופה, לרבות אבזור בטיחותי וזיהום אוויר. הוא הוסיף כי שיווק המכוניות הסיניות ייעשה בנפרד ממותגי הרכב הצרפתיים.

 

יצוין כי ללובינסקי אחזקות באי.די.בי, שהודיעה היום על כוונתה לייבא מכוניות סיניות מתוצרת BYD.

 

"BYD היא חברת מצברים שהחלה לייצר גם מכוניות", אומר מנור. "אנחנו בעלי עניין באי.די.בי, אך פרט לעובדה שאני ובעלי אי.די.בי היינו במטוס יחד, אין קשר בין ההסכמים".

 

אחת השאלות היותר מעניינות היא מה יעלה בגורל הזיכיון של מכוניות סאן יונג, המשווקות כיום על ידי טלקאר, יבואנית דייהטסו. "בשלב זה לא נדרשנו לעניין", אמר מנור.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x