$
תיירות

ארגון התעופה האירופאי קורא לבטל את המס הירוק על כרטיסי טיסה בהולנד

המס הוטל ביולי השנה, במטרה לצמצם פליטת פחמן דו חמצני, על כל הנוסעים הממריאים מנמלי התעופה בהולנד ונוחתים בהם. מנכל AEA: "המס חד צדדי ומציב נטל שאינו הוגן"

יסמין גיל 08:4723.09.08

ארגון התעופה האירופאי (AEA) קרא אתמול לממשל ההולנדי לבטל את המס הירוק שהטיל ביולי השנה, על כל הנוסעים הממריאים מנמלי התעופה בהולנד ונוחתים בהם. מדובר בסכום של 11.25 יורו לנוסע בטיסה לטווח קצר, ו-45 יורו לנוסע בטיסה לטווח ארוך. עם הטלת המס, העריכו גורמי תעופה כי הוא יביא

לצמצום של עד מיליון נוסעים בשנה לחברת התעופה ההולנדית KLM, שנמל הבית שלה הוא סחיפהול באמסטרדם.

 

"בשם הארגון המייצג 35 חברות תעופה גדולות באירופה", כותב מנכ"ל הארגון, אולריך שולט-שטרטהאוס, לראש ממשלת הולנד, יאן פטר בלקננדה, "אני מביא לידיעתך את הבעיות המשמעותיות שנוצרו בעקבות הטלת המס על כרטיסי הטיסה".

"עם ניסיון של חודשיים בלבד בהטלת המס, ההשפעות על השוק כבר ניכרות", כותב מנכ"ל AEA, "אנו רואים שנמל התעופה סחיפהול מאבד מספר משמעותי של נוסעים: מספר הנוסעים המקומיים באמסטרדם הצטמצם ב-7-8 אחוזים ביולי ובאוגוסט. אנו גם רואים שמובילי הלואו קוסט הזרים מצמצמים טיסות בנמלי התעופה ההולנדים. מנגד, אנו רואים עלייה ניכרת במספר הנוסעים ההולנדים בנמלי התעופה בבריסל ובדיסלדורף. הנוסעים, המודעים למחיר יותר מתמיד בשל המצב הכלכלי, מחפשים אלטרנטיבות שבסופו של דבר אינן עוזרות – לא לכלכלה ההולנדית ולא לסביבה".

 

המס הוטל במטרה לצמצם את פליטת הפחמן הדו חמצני, ועל כך כותב מנכ"ל AEA: "הסביבה הוצגה כהצדקה להטלת המס החדש, אלא שהתוצאות כמעט שאינן משמעותיות לסביבה: התעופה אחראית ל-2% מפליטת הפחמן הדו חמצני, מספר שהתעשייה עמלה לצמצם עוד יותר, ופעילות חד צדדית בשווקים מקומיים כמעט ואינה משיגה דבר בהיבט הגלובלי". מנגד מציע שולט-שטרטהאוס לבצע רפורמה בניהול התנועה האווירית האירופאית: "שתביא לחסכון עצום לסביבה, להפחתת העיכובים לנוסעים, ולצמצום העלויות לחברות התעופה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x