סאפ ישראל תקים מרכזי מומחים שיעבדו עם לקוחות באירופה
המרכזים יסייעו ללקוחות החברה בישראל ובאירופה בתכנון מערכות המידע. מנכ"ל החברה, גלעד גנס: "יש 7,000 לקוחות בסקטור הארגונים הקטנים-בינוניים שעד כה לא יכולנו לתת להם פתרון הולם"
17:48
16.09.08
סאפ ישראל תקים מרכזי ייעוץ בינלאומיים שיסייעו ללקוחות החברה בישראל ומדינות מזרח אירופה בתכנון מערכות המידע שלהם. הייעוץ שיינתן יהיה בתחומים בהם למרכז סאפ הישראלי יתרון יחסי - צבא בנקאות, בריאות וביטוח.
בכנס ההשקה של סאפ ישראל, שהתקיים היום (ג') בגני התערוכה בתל אביב, דיבר מנכ"ל החברה, גלעד גנס, על ההזדמנויות שנפתחו בעקבות כניסתה הישירה של סאפ לישראל. גנס דיבר על מערכת היחסים הישירה והקרובה עם הלקוחות הגדולים ועל הפוטנציאל העסקי הטמון ב-7,000 ארגונים בינוניים שסאפ לא פנתה אליהם עד היום.
"יש כאן 7,000 לקוחות בסקטור הארגונים הקטנים-בינוניים שעד כה לא יכולנו לתת להם פתרון הולם", אומר גנס ל'כלכליסט". "עד כה הצענו להם פתרונות שלא תמיד תאמו את הצרכים שלהם. למשל, חבילת הביזנס1 לעסקים קטנים הולבשה על ארגון בינוני כמו חליפה צרה על איש גדול. אותו הדבר לגבי מערכות ERP גדולות שלא היו מתאימות לארגונים בינוניים כיוון שהיו יקרים וכבדים עבורם".

גנס. "מערכת יחסים ישירה וקרובה עם הלקוחות הגדולים"צילום: קובי קנטור
מהי הגדרתך לארגון קטן-בינוני?
"כל חברה הנמצאת מתחת לרמת שווי ה-500 מיליון יורו, בישראל או באזור הים התיכון, היא מבחינתי חברה שנכנסת להגדרה הזו. אני פחות מסתכל על מספר האנשים, אלא על מורכבות התהליכים שהיא מנהלת".
הנס פיטר קליי, נשיא תחום העסקים הבינוניים והקטנים בסאפ העולמית סיפר היום כי נתח השוק של החברה בתחום ה-SME הוא 43%. לדברי קליי, כ-75% מלקוחות החברה בעולם כיום הם עסקים קטנים ובינוניים, כאשר 85% מתוכם הגיעו דרך שותפיה העסקיים של החברה. ברבעון השני של 2008 הגדילה סאפ את נתח השוק שלה במגזר ה-SME.


