$
רכב

ספורט מוטורי: סתם יום של חול

525XC, הטרקטורון הספורטיבי של KTM, הוא אחד הכלים הכי טובים שהגיעו לארץ. תמורת 89,900 שקל תוכלו לחצות כל דיונה ולהותיר למתחרים רק הררי חול בגלגלים

אמיר שוורץ 10:0605.08.08

בתקופת התיכון כל קפיצה לחבר מושבניק הסתכמה בסיבוב על הטרקטורון המשפחתי. בתחילת שנות התשעים האפשרות להשתולל על ארבעה גלגלים בשדות שאחרי הקציר נראתה לי כסיבה העקרונית להעדיף את הכפר על העיר. גם בגרעין הנח"ל הייתי מהראשונים שהתנדבו לעבודה במטע - נו מה, בטח שבגלל הטרקטורונים.

 

שנה ומשהו אחרי, באחד מגלגוליי הצבאיים, אפילו הגעתי כחובש ליחידה שכל מטרתה לנסוע הלוך וחזור בהר הנגב על הכלים האלו כדי לאמן לוחמים. אחרי כמה חודשים שכאלו בקור המדברי פלוס עוד שני שטפונות החלטתי שזהו, את השירות אני כבר אשלים ברגל.

 

כמעט 11 שנים חלפו מהיום שבו עליתי על טרקטורון לאחרונה. חשבתי שכמו בקלישאה על האופניים והשחייה, גם כאן מדובר ביכולת שלא נשכחת בחלוף הזמן, אך מהרגע שהתיישבתי על ה־525XC הכתום של KTM האוסטרית הבנתי שכל מה שחשבתי שאני יודע על טרקטורונים כנראה כבר לא רלבנטי.

 

המהפכה הכתומה

טרקטורונים דוגמת ה־525XC הם הדבר האמיתי, והקשר בינם לבין הכלים הסמי־חקלאיים שחוצים לא פעם את כבישי השרון או הדרום מקרי בהחלט. מדובר בכלי סופר ספורטיבי שמאלף אותך מהר ובלי רחמים. כניסה לא נכונה לסיבוב, ודפיקות הלב יאותתו לך שבחרת בהילוך גבוה מדי; סיבוב חד במקום בלי תכנון מוקדם יגרום לך להיפגש מקרוב עם הדיונה שרק לפני שנייה עוד חרשת בה תלמים ארוכים. מאידך האדרנלין המשתחרר בכל מאוץ חלק שווה גם את הפרפורים ההתחלתיים.

 

על הטרקטורון. מאלף אותך מהר ובלי רחמים על הטרקטורון. מאלף אותך מהר ובלי רחמים צילום: גלעד קוולרצי'ק

 

 KTM, קונצרן אופנועי השטח המאופיין בכלים מהירים ומדויקים שרובם יוצאים ממפעליו עם פלסטיקים כתומים, מגדיר עם ה־525XC את המילה טרקטורון. המנוע הקרבי בן ה־525 סמ"ק שולח את 163 הק"ג של הכלי המבריק הזה למחוזות שרוכבים לא מיומנים דיים יתקשו לא פעם להתמודד איתם, ובטח שיתקשו להפיק מהכלי את המקסימום. בלמי האוהלינס ישרתו מצוין רוכבים בכל הרמות, והאפשרות להרחיב ולהצר את הציר האחורי בהתאם לתוואי השטח מתבררת כחיונית גם במדינת שטח מוגבל כמו ישראל.

 

מי שיבחר ב־525XC רק בגלל אלו (ובעיקר בגלל היכולת לשלם 89,900 שקל), תוך התעלמות ממגבלותיו כרוכב, יישאר וחצי תאוותו בידו. כלים כאלו מצריכים מורה מיומן, כמו מתן ניר, אלוף הארץ בטרקטורונים שליווה אותי בנסיעת המבחן, ופתח לאחרונה בית ספר בדיוק למטרות כאלו (054-4444120), כדי שיתקן את הטעויות וילמד אותך לבחון את הגבולות הכמעט אינסופיים של ה־525XC. בלי חניכה שכזו הרכיבה הבאה שלכם תזכיר סיבוב בחניון הקניון עם פורשה 911 ב־30 קמ"ש. וחבל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x