$
תיירות

נציגי חברות התעופה ידונו בהעלאת האגרות: "אנו שבויים של נתב"ג"

הנציגים ייפגשו היום בתל אביב לדון בתוכנית חדשה של משרד התחבורה, לפיה מלבד מס הנמל לנוסע בטיסות בינלאומיות, יועלו גם אגרות נוספות שאותן משלמות באופן ישיר חברות התעופה, אך בסופו של דבר הן מגולגלות אל הנוסעים

יסמין גיל 10:1720.07.08

נציגי חברות התעופה הפועלות בישראל ייפגשו היום (א') בתל אביב, ביוזמת פאנל החברות הזרות בארץ, במטרה להתעדכן ולדון בתכנית משרד התחבורה ורשות שדות התעופה להעלות את האגרות בנתב"ג.

 

על פי התכנית, מלבד מס הנמל לנוסע בטיסות בינלאומיות, שיעלה מ-13 דולר ל‭21.70-‬ דולר

לאדם, יועלו גם אגרות נוספות שאותן משלמות באופן ישיר חברות התעופה, אך בסופו של דבר הן מגולגלות אל הנוסעים. בין האגרות: אגרת נחיתה לכלי טיס הבא מחוץ לישראל, אגרת סבלות, אגרת פיקוח אווירי, אגרת בקרת טיסה במעבר במרחב האווירי של ישראל ואגרת שירותי ניקיון.

 

לדברי גורם בענף: "ההחלטה באה בעיתוי הכי גרוע שיכול להיות לענף התעופה שנמצא במשבר". גורם אחר אמר: "נתב"ג הוא מונופול ואין לנו אפשרות בחירה. יש נמלי תעופה בעולם שהטרמינלים שבהם עושים תחרות ביניהם. פה יש שדה אחד שמופעל על ידי גוף ממלכתי וחברות התעופה הן שבויות שלו".

 

ההצעה צפויה לעלות לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת בתחילת חודש אוגוסט ואם תאושר היא תיכנס לתוקפה באופן מיידי. במשרד התחבורה וברשות שדות התעופה מסבירים כי מטרת עדכון האגרות היא מימון השקעות פיתוח בנתב"ג, בתחומי התשתיות והבטיחות. מנגד, בחברות התעופה טוענים כי מדובר בהעלאה חריגה של עשרות אחוזים.

 

גורם נוסף באחת מחברות התעופה אמר: "הרי זה יגולגל לכיסו של הצרכן. היום, כששוק התעופה כל כך בעייתי, כשחברות תעופה נאבקות כדי לשרוד, אין סיבה להעלות מחירים. המאזן של רש"ת חיובי, הוא גוף שמן, הוא מרוויח".

 

גם חברת אל על הוזמנה לדיון. ליאור יבור, סמנכ"ל מבצעים בחברה אמר: "ממשלת ישראל התחייבה לחברות הישראליות לשאת ב-80 אחוז מהוצאות הביטחון שלהן, ולא רק שהיא לא מיישמת את ההחלטה, היא משיתה על החברות הוצאות כבדות נוספות. אנו מקווים שתימצא הדרך לשתף את חברות התעופה הפועלות מישראל ואליה, בדיונים על שינוי אגרות התעופה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x